معاون سخنگوی رئیس جمهور، معترضان در استرالیا را مقلد طرفداران مجاهدین خلق ایران دانست

  • انتشار: ۱۴ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 20399

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهور در واکنش به اعتراض هزاران تن در کانبرای استرالیا به سفر اشرف غنی رئیس جمهور به این کشور، معترضان به سفرهای غنی در کشورهای مختلف جهان را به طرفداران مجاهدین خلق ایران تشبیه کرد.

آقای مرتضوی در فیسبوکش نوشته است؛ طرفداران مجاهدين خلق ايران، در تمام سفرهاي مقامات ايراني به كشورهاي غربي، با استفاده از فضاي آزادي آن كشورها، با شعار مرده باد و زنده باد عليه مقامات دولتي ظاهر شده و به مخالفت با آنها می پرداختند.

اكنون شماري از هموطنان با تقليد از مجاهدين خلق با عين منطق، روش وشيوه و با توسل به شعار مرده باد و زنده باد عليه مقامات دولتي افغانستان ابراز وجود می کنند.

به گزارش رسانه های اروپایی، همزمان با ورود اشرف غنی رئیس جمهور به استرالیا، هزاران نفر از معترضان افغان روز دوشنبه  در کانبرا تجمع  اعتراض آمیز برگزار کردند.

سایت خبر شبکه ‘اسکای نیوز’ استرالیا اعلام کرد که این تجمع مقابل ‘خانه دولت’ در کانبرا همانجایی که رئیس جمهوری افغانستان با ‘پیتر کازگرُو’ فرماندار کل استرالیا دیدار داشت، برگزار شد.

معترضان که بسیاری از آنها از ایالت های دیگر استرالیا به کانبرا سفر کرده بودند، خواستار بازنگری در توافق سال ۲۰۱۱ میلادی استرالیا و افغانستان در خصوص بازگرداندن پناهجویان افغان شدند.

اما آقای مرتضوی گفته است؛ اگر منتقدان و معترضان، به جاي سر دادن شعارهای زنده باد و مرده باد در خيابانها، در نشست هاي رو دررو با مقامات دولتي، طرح ها، راه حل ها ومشكلات خود را مطرح کنند بدون شك به نتيجه اي مطلوبی خواهيم رسيد.

معاون سخنگوی رئیس جمهور گفته است، فرار از گفتگوي رودررو وتوسل به هياهو و غوغاسالاری منطق مبارزاتي کسانی را که مدعی اعتراض مدنی هستند زیر سوال خواهند برد.

اشرف غنی’ روز یکشنبه برای سفری ۴ روزه وارد استرالیا شد و این نخستین سفر یک رئیس جمهوری افغانستان به کانبرا است.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است ‘محمد اشرف غنی’ در سفر به استرالیا، اندونزی و سنگاپور از این کشورها دعوت خواهد کرد تا در بخش های استخراج معادن و توسعه کشاورزی در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

وی قرار است در سفر چهار روزه به استرالیا با ‘مالکوم ترنبول’ نخست وزیر و ‘جولی بیشاپ’ وزیر امور خارجه این کشور نیز دیدار و گفت وگو کند.

گفتنی است که بیشتر معترضان به سفرهای خارجی اشرف غنی رئیس جمهور را طرفداران جنبش روشنایی تشکیل می دهد، آنان اشرف غنی را به سیاست های تبعیض آمیز بر علیه تعدادی از شهروندان محکوم می کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟