معاون رئیس امنیت ملی اجازه حضور در نشست مجلس را نیافت

  • انتشار: ۸ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 38853

در پی ناامنی های اخیر در کشور چند مقام امنیتی برای استجواب به مجلس فراخوانده شده بود، با وجود حاضر شدن وزرای دفاع و داخله، اما معصوم استانکزی رئیس امنیت ملی در این نشست حاضر نشد و به جای خود صبور قانع معاون عملیاتی خود را به مجلس فرستاده بود که از سوی نمایندگان وی اجازه حضور در مجلس را نیافت.

افزایش ناامنی‌ها در ولایت‌های مختلف کشور، افزایش حملات انتحاری و چگونگی تدابیر امنیتی برای برگزاری انتخابات از دلایل استجواب وزیران دفاع و داخله گفته شد.

هر چند استجواب دو مقام امنیتی بصورت سری برگزار شد، و خبرنگاران در مورد جزئیات این نشست در جریان قرار نگرفتند. اما آقای استانکزی با فرستادن مکتوبی به مجلس گفته است که به‌دلیل دیدار با یک هیأت بلندپایه قزاقستانی نمی‌تواند در نشست امروز مجلس حاضر شود.

به‌جای معصوم استانکزی رئیس عمومی امنیت ملی، آقای صبور قانع معاون عملیاتی امنیت ملی به مجلس آمده بود، اما به وی اجازه حضور در نشست مجلس داده نشد.

همایون همایون، معاون اول مجلس که ریاست نشست امروز را به‌عهده داشت، عدم حضور آقای استانکزی را بدون دلیل موجه، توهین به نمایندگان خواند و به معاون ریاست امنیت اجازه ورود نداد.

آقای همایون گفت در صورت حضور آقای استانکزی در داخل کشور، معاون ریاست امنیت ملی صلاحیت پاسخ‌گویی به مجلس را ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟