مصاحبه با نامزدان پست ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 18878

هیأت رهبری حکومت وحدت ملی، امروز (سه شنبه) با کاندیدان پست ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات، مصاحبه کردند.

ارگ با نشر اعلامیه‌یی گفته است که خواجه محمد عصامی، احمدالله ارچی‌وال، امام محمد وریماچ، عبدالرحیم داوود رحیمی، پوپل حبیبی، عبدالعزیز صمیم، احمدشاه زمان‌زی و سید جمال‌الدین صاحب‌زاده نامزدان پُست ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات هستند که از هرکدام به‌صورت جداگانه مصاحبه گرفته شده است.

در جریان روند مصاحبه‌ها که در ارگ انجام شد، علاوه بر اشرف غنی رییس جمهور، سرور دانش معاون دوم وی و داکترعبدالله رئیس‌اجرائی نیز حضور داشتند.

بر اساس ماده ۲۲ قانون جدید انتخابات، کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی مکلف هستند که از طریق یک پروسه شفاف، کاندیدان واجد شرایط ریاست دارالانشای خود را تشخیص کرده و لیست آنان را غرض اخذ منظوری به ریاست جمهوری ارائه کنند.

قرار است بزودی از میان کاندیدان مذکور بعد از ارزیابی های همه جانبه یکتن از آنها برای احراز پست ریاست دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات تعیین و اعلام گردد.

گفتنی است که محمد رضا کاتب یکتن از نامزدان در یک سفر رسمی در خارج از کشور بسر می برد.

رهبران حکومت وحدت ملی درحالی از این افراد مصاحبه می‌گیرند که پیشتر کمیسیون مستقل انتخابات سه نامزد را برای این پست به ریاست جمهوری معرفی کرده بود اما اشرف غنی خواهان معرفی نامزدان بیشتر برای این پُست شده بود.

رییس دارالانشای کمیسیون انتخابات براساس قانون انتخابات، به توافق اکثریت اعضای کمیسیون به رییس جمهور پیشنهاد و بعد از منظوری ریاست جمهوری تعیین می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟