مشاور امنیت ملی پاکستان: به خاطر افغانستان امنیت منطقه شکننده شده است

  • انتشار: ۳ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 39946

ناصر جنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان می گوید که به دلیل افغانستان امنیت منطقه بسیار شکننده است و مردم این را نمی فهمند، و این یک نقض امنیتی در کل منطقه است.

مشاور امنیت ملی پاکستان در گفتگویی ویژه با شبکه خبری المیادین ضمن اشاره به اتهامات بسیاری که با حمایت طالبان به کشورش زده شد، اظهار داشت: جنگ آمریکا علیه افغانستان پس از حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ جنگی انتقام جویانه بود، ساختار طالبان تخریب شد و پس از آن متاسفانه همه سرمایه‌گذاری با هدف پیروزی در جنگ انجام شدند.

جنجوعه گفت: برای تحقق صلح در افغانستان سرمایه‌گذاری نشد. بیش از ۴۰ درصد افغانستان تحت کنترل طالبان است و این نتیجه این جنگ است و به این اتهام که ما از طالبان و شبکه حقانی حمایت می‌کنیم، اتهامات بسیاری به پاکستان زده می‌شود.

این مسئول امنیتی پاکستان با اشاره به اینکه این دوره در تاریخ کشورش عجیب است، تاکید کرد: آمریکا و دیگر طرف‌ها ما را به اتهام حمایت‌مان از طالبان سرزنش می‌کنند، همزمان طالبان نیز ما را به اتهام حمایت‌مان از آمریکا یا غیرمسلمان‌ها سرزنش می‌کند، در واقع هر دو طرف ما را سرزنش می‌کنند.

جنجوعه افزود: به خاطر افغانستان امنیت منطقه‌ای بسیار شکننده شده است، مساله‌ای که مردم آن را نمی‌فهمند و این یک بعد نقض امنیت منطقه‌ای در کشورهای جنوب شرقی آسیا یا کل منطقه است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟