مشاور امنیت ملی بر مبارزه مشترک علیه تروریسم تاکید کرد

  • انتشار: ۱۶ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 19216

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی در جریان نوزدهمین نشست امنیت آسیا در هند امروز (دوشنبه)  گفت که تروریستان در هر جایی از جهان، پیوندهای مستحکمی را با تروریست ها در مرز افغانستان و پاکستان دارند.

حنیف اتمر در نوزدهمین نشست سه روزه امنیت آسیا که در دهلی نو پایتخت هند برگزار شده است گفت که با وجود سرمایه گذاری‎های جهانی در جنگ با تروریسم این پدیده در بخش‌های مرزی افغانستان و پاکستان در حال رشد است.

آقای اتمر گفت که گروه های تروریستی درآن سوی خط دیورند فعالیت دارد و امید است که پاکستان پناهگاه‌های امنی به این گروه ها، ندهد.

وی می‎افزاید: «ما با پاکستان و کشورهای همسایه دیگر هم مرزیم که این مرز در مقایسه به هر جای دیگر جهان، بیشترین گروه‎های منظم تروریستی را دارد. طبق آمارها، از نود و هشت گروه تروریستی، بیست گروه در این منطقه فعال است، اما هدف این گروه ها فراتر از افغانستان است.»

مشاور امنیت ملی می گوید؛ تروریستان را دربخش‌های مرزی افغانستان و پاکستان ارتباط محکم با تروریسم جهانی دارد.

وی در ادامه گفت: «هیچ ملت مسلمانی به اندازه افغانستان، قربانی تروریسم نبوده‎است. اما در کل، مردم در جهان اسلام نسبت به هر آیین دیگری، قربانی تروریسم می‎شوند.»

وزیر دفاع هند می‌گوید که افغانستان و پاکستان از چندین دهه به این سو قربانیان جنگ نیابتی است.

وی تروریسم را بزرگترین تهدید در برابر صلح وامنیت جهان اعلام کرد.

منوهر پریکار، وزیردفاع هند، گفت: «افغانستان و هند برای دهه‎ها، قربانی این جنگ‎های نیابتی بوده‌اند. از همین رو، هند در برابر کسانی که از تروریسم پشتیبانی می‎کنند و ایدیالوژی‎های ترور را ترویج می‎کنند و به تروریسم پناه می‎دهند، مقابله خواهد کرد.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟