مشاور امنیت ملی امریکا در ارگ ریاست جمهوری مورد استقبال قرار گرفت

  • انتشار: ۲۷ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 20971

مک مستر، مشاور امنیت ملی امریکا، در راس هیاتی از مقام‌های دیگر، شام روز گذشته “شنبه” به کابل رسید و صبح امروز وارد قصر ریاست جمهوری شد.

جنرال مک مستر مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ امروز (یکشنبه) در ارگ ریاست جمهوری با استقبال رسمی حنیف اتمر روبرو شد، هدف از سفر مک مستر بررسی پیشرفت ها در افغانستان است.

رییس جمهور امریکا سه روز پیش در یک نشست خبری با ینس استولتینبرگ، دبیر کل ناتو در کاخ سفید از آمدن این هیات خبر داده بود.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در دیدار با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفته بود که به هدف بررسی چگونگی وضعیت افغانستان، مشاور امنیت ملی اش را به این کشور می فرستد. آقای ترامپ هدف سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به افغانستان را بررسی چگونگی وضعیت افغانستان خوانده است.

آقای ترامپ گفته بود: “من جنرال مک مستر مشاور امنیت ملی را به افغانستان می فرستم تا دریابد که چگونه ما می توانیم در کنار مردم افغانستان و متحدان ما در ناتو به پیشرفت هایی دست بیابیم.”

هدف این سفر، بررسی چگونگی پیشرفت‌ها در افغانستان و ارزیابی افزایش نیروهای امریکایی به این کشورخوانده شده است.

مشاور امنیت ملی امریکا در صفحه‌ی تویتر خود در مورد این سفر نوشته است: ” به منظور گفتگو و همکاری‌های مهم دوجانبه وارد کابل شدم.”

قرار است مک مستر، در مورد افزایش نیروهای امریکا در افغانستان، با مقام‌های افغان گفتگو کند.

پیش از این در فبروری سال جاری جنرال نیکلسون به مجلس سنای امریکا گفته بود که این کشور باید هزارها سرباز دیگر خویش را، به منظور مبارزه با گروه تروریسم به افغانستان بفرستد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟