چگونه پول در بیاوریم؟ [راهنمای مشاغل خانگی موفق]

  • انتشار: ۲۴ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 74101

مشاغل خانگی موفق در تمام جهان طرفداران خود را دارند. کسانی که از کارکردن در بیرون از منزل خسته شده اند و مشکلات کار برای دیگران را دیده اند بیشتر از بقیه به سمت مشاغل خانگی تمایل پیدا می‌کنند.

کار کردن برای خودتان هر چند آن شغل محدود و کوچک باشد می‌تواند علاوه بر درآمد، اعتماد به نفس شما را نیز بالا می‌برد. در این مقاله سعی کرده ایم به این سوال پاسخ بدهیم: چگونه پول در بیاوریم؟

مشاغل خانگی موفق

در دنیای امروز که کاهش فقر و رفع محرومیت، دغدغۀ اصلی بسیاری از دولت ها و ملت ها است، مشاغل خانگی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

مشاغل خانگی در اکثر خانواده هایی که با محرومیت دست و پنجه نرم می‌کنند می‌تواند به عنوان یکی از بهترین راه های کسب درآمد به حساب بیاید.

مشاغل خانگی موفق به سرعت در حال رواج یافتن هستند. این مشاغل ۱۵ تا ۸۰% نیاز شغلی اکثر کشورهای جهان را برآورده می‌کنند.

مشاغل خانگی موفق برای بانوان

کارهای خانگی یکی از منابع مهم کسب در آمد و اشتغال برای زنان به حساب می‌آیند.

تهیۀ غذا، تولید انواع دکوری، ساخت صنایع دستی و عروسک سازی از جمله کارهایی است که خانم ها می‌توانند برای کسب درآمد در خانه به آنها روی بیاورند.

مشاغل خانگی موفق

کشت قارچ و پرورش انواع گیاهان دارویی نیز به دلیل اینکه نیاز به جای بزرگی برای کشت ندارند می‌توانند به عنوان یکی از مشاغل خانگی موفق محسوب شوند.

تهیۀ غذا، بافت تابلو فرش، دوخت انواع کیف و کوله پشتی، ساخت انواع دستبندها و گردنبندهای تزئینی هم می‌توانند از دیگر مشاغلی باشند که در خانه می‌شود به آن اشتغال داشت.

از ویژگی‌های کارهای خانگی این است که در خانه و بدون مزاحمت برای دیگران انجام می‌شوند. کارهایی که پر سر و صدا و پر دردسر هستند نمی‌توانند جزء مشاغل خانگی به حساب بیایند.

از دیگر مشاغل خانگی موفق می‌توان به تهیه انواع شیرینی و ترشی های خانگی در مناسبت های مختلف، جشن‌ها، ماه رمضان و اعیاد اشاره کرد. البته قبل از تهیه آنها باید با یک شیرینی فروشی و تهیۀ غذا برای خرید محصولات تان صحبت کنید.

انجام مشاغل خانگی موجب بهبود کیفیت زندگی می‌شود زیرا به خانم ها این فرصت را می‌دهد تا بدون هیچ اجباری برای ترک منزل با خیال راحت و بدون دغدغه به فعالیت و کسب درآمد در خانه بپردارند.

وجود کارهای خانگی علاوه بر اینکه منافع مادی خانواده را تأمین می کند، می‌تواند یک عامل مؤثر برای رفع مشکل بیکاری در جامعه نیز باشد.

در مشاغل خانگی، فرد به جای اینکه هزینه های زیادی را برای رفت و آمد و اجارۀ محل کار صرف کند، می‌تواند با حذف اینها
شغل خود را به منزل بیاورد و با خیال آسوده و در کنار خانواده به اشتغال بپردازد. در مشاغل خانگی ارزش افزوده کالاها و محصولات تولیدی به خود صاحب خانه می‌رسد.

مشاغل خانگی موفق برای آقایان

بسیاری از آقایان جوان مخصوصا دانشجویان و نوجوانان که نمی‌توانند به صورت تمام وقت در جایی مشغول کار باشند، از طریق مشاغل خانگی می‌توانند در آمد قابل قبولی کسب کنند.

همچنین بسیاری از آقایان مشاغل خانگی را برای افزایش درآمد خود به عنوان یک شغل دوم اختیار می‌کنند.

الگوهای مطرح شده برای مشاغل خانگی دارای مولفه‌هایی نظیر توسعۀ فرصت برای کارهای خانگی، افزایش توسعه بین عاملین این طرح ها از طریق وسعت بخشی به سرمایه‌های انسانی و سرمایه های اجتماعی و اتصال به بازار کار است.

در کشورهای توسعه یافته و یا در حال توسعه کسب و کارهای خانگی اهمیت زیادی دارند. در حال حاضر کشورهایی نظیر انگلیس، استرالیا، ایتالیا و چین از جمله کشورهایی هستند که در زمینۀ مشاغل خانگی موفق عمل کرده اند.

و در بعضی از این کشورها به این مشاغل به شکل حرفه ای و تخصصی پرداخته می‌شود.

بر اساس گزارش ها بیشتر از پنجاه درصد مشاغل کوچک در کشور انگلستان در خانه انجام می‌شود تا آنجا که اشتغال های پر درآمد خانگی در حدود چهار صد میلیون پوند در اقتصاد این کشور تأثیر داشته است.

مشاغل خانگی امروزه به دلیل کاهش مصرف انرژی، قدرت ریسک پایین و نیاز به سرمایه گذاری کم، به طور چشم گیری مورد اقبال قرار گرفته اند.

با توجه به اهمیت بالای کسب و کارها و مشاغل خانگی و تولید اشتغال زایی بالا، اگر کمی زمان خود را صرف کنید می‌توانید فرصت هایی را از نظر شغلی در محله و منطقۀ خود شناسایی کنید.

و بر اساس نیاز موجود در بازار اقدام به تولید و عرضه محصول خود نمایید. مطمئن باشید این گونه می‌توانید یک شغل خوب و پر درآمد برای خودتان دست و پا کنید.

چاپ سیلک

از این کار می‌توان به عنوان یکی از مشاغل خانگی موفق برای آقایان یاد کرد. این شغل نیاز به فضای زیادی ندارد، یادگیری آن بسیار آسان است و برای راه اندازی آن فقط یک دستگاه اتوماتیک یا دستگاه دستی چاپ سیلک نیاز است.

می‌توانید با استفاده از این دستگاه و سفارش گرفتن از مغازه های مرتبط و همچنین کسانی که در محل به این کار علاقه دارند، به چاپ طرح های متنوع بر روی انواع لیوان، تیشرت، کیسه های نایلونی و… اقدام کنید.

طراحی سایت

طراحی سایت یکی دیگر از انواع مشاغلی است که می‌تواند در خانه برای آقایان به عنوان یک منبع کسب درآمد به حساب بیاید. اگر مهارتی در این خصوص دارید، می‌توانید با یک دستگاه کامپیوتر متصل به اینترنت این کار را آغاز کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به شرکت ها و یا مطالعۀ نیازمندیهای روزانه، طبق تخصص خود کارهایی را سفارش بگیرید و به انجام آن بپردازید.

ترجمه

شما اگر به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ترکی و… مسلط باشید می‌توانید بسیار ساده و بدون سرمایه با گرفتن پروژه های ترجمه در خانۀ خود مشغول به انجام کار مورد علاقه تان شوید.

پرورش بلدرچین

این کار نیز به عنوان یک شغل خانگی موفق می‌تواند برای آقایان عامل کسب درآمد باشد. اگر سرمایۀ اندکی در دست دارید و می‌توانید فضای مناسبی برای شروع این کار فراهم کنید، پرورش بلدرچین می‌تواند یک گزینۀ مناسب برای شما باشد.

شما با یک سرمایۀ کم می‌توانید تعدادی جوجه بخرید و مقداری دان تهیه کنید و چند قفسه بسازید و استارت کار را بزنید.