اشرف غنی: مسیر سالنگ برای انتقال برق حدود سه سال قبل در زمان حکومت قبلی نهایی شده بود

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 12922

اشرف غنی رئیس جمهور در دیدار با نمایندگان پارلمان گفت: مسیر سالنگ برای انتقال برق ترکمنستان، حدود سه سال قبل در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی نهایی شده بود.

وی گفت: پروژه انتقال برق 500 کیلو ولت ترکمنستان در سال 2013 میلادی از سوی محمد اسماعیل خان وزیر پیشین انرژی وآب پیشنهاد، از سوی مارشال محمد قسیم  فهیم منظور و از سوی کابینه حکومت پیشین به تصویب رسیده است و دولت فعلی در تعیین مسیر این پروژه هیچ نقشی ندارد و فقط سهولت های لازم را برای تسریع کار این پروژه فراهم کرده است.

از سویی هم عبدالرؤف ابراهیمی رییس ولسی جرگه در نشست مشورتی اعضای شورای ملی با  رییس جمهور،از تظاهر کننده گان خواسته است تا از مخالفت با عبور  پروژه انتقال برق ۵۰۰ کیلوولت ترکمنستان دست بردار شوند و بر اساس قانون،منطق و امکانات به راه حل های مناسب برسند.

انتقال برق وارداتی ترکمنستان از مسیر سالنگ  در این اواخر واکنش های تند مردم ،نماینده های مردم و حتا برخی از رهبران حکومت وحدت ملی را نیز برانیگخته است.

در روزهای گذشته شماری از ولایت های کشور، از جمله بلخ و غزنی شاهد برگزاری تظاهرات های گسترده مردمی در خصوص تغییر مسیر  این پروژه بودند.

قرار است فردا(دوشنبه) نیز تظاهرات گسترده ای در پیوند به عبور این پروژه از مناطق مرکزی کشور در شهر کابل برگزار شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟