مسکو در مبارزه با هراس ‌افگنی از افغانستان حمایت می‌کند

  • انتشار: ۳۰ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 25782

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی روز گذشته با الکساندر مانتسکی، سفیر روسیه در کابل دیدار کرد.

دفتر شورای امنیت ملی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ‌یی می‌گوید: در این دیدار هردو طرف روی همکاری‌های منطقه ‌یی برای ازبین بردن تروریزم گفت‌ وگو کردند.

مانتتسکی, برگزاری پروسۀ کابل را در کابل یک گام مثبت برای تامین صلح و ثبات افغانستان عنوان کرده و گفته ‌است: که روسیه به ادامۀ تعهداتش برای حمایت از افغانستان باثبات، در زمینۀ مبارزه با تروریزم آمادۀ هرنوع همکاری می‌ باشد.

سفیر روسیه در این دیدار گفته ‌است: که کشورش از سیاست افغانستان در زمینۀ مبارزه با تروریزم حمایت جدی نموده و یک افغانستان باثبات می‌خواهد.

در همین حال مشاور امنیت ملی رییس جمهور تاید کرده که افغانستان نیازمند همکاری و حمایت کشورهای همسایه و منطقه برای آوردن صلح و ثبات می ‌باشد.

او گفته‌ است: که گروه‌های دهشت‌ افگن نه دشمن یک کشور، بل دشمن مشترک همه کشورهاست و مبارزه با پدیدۀ تروریزم نیاز به همکاری‌های منطقه ‌یی دارد.

محمد حنیف اتمر در حالی با سفیر روسیه دیدار می‌کند که پیش از این گفته ‌هایی مبنی بر حمایت روسیه از گروه طالبان مطرح گردیده بود.

هرچند مسکو رابطه‌ اش با گروه طالبان را پذیرفت اما حمایت و تجهیز این گروه را رد کرده و گفت که سیاست حکومت افغانستان را در قبال طالبان حمایت می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟