مسکو به ائتلاف بین المللی علیه داعش نخواهد پیوست

  • انتشار: ۱۲ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 9090

نماینده روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه مسکو در ائتلاف بین المللی علیه داعش شرکت نخواهد کرد، گفت: این ائتلاف خاک سوریه را بدون موافقت شورای امنیت و دولت این کشور بمباران می کند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از مهر، چورکین عنوان کرد: اگر ما تصمیم بگیریم در ائتلاف شرکت کنیم از ما استقبال خواهند کرد ولی مشکل اینجاست که ما در ائتلافی که قطعنامه های شورای امنیت پشتوانه آن نباشد شرکت نمی کنیم.

وی تاکید کرد: کشورهای عضو ائتلاف بدون موافقت دولت سوریه و شورای امنیت سازمان ملل خاک این کشور را بمباران می کنند. رئیس دوره ای شورای امنیت یادآور شد: کشورهای عضو ائتلاف تا کنون نتوانسته اند اهداف خود را مشخص کنند و معلوم نیست که آیا به دنبال مبارزه با داعش هستند و یا سرنگونی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، ولی به اعتقاد مسکو مبارزه با داعش مهمترین اولویت است.

چورکین یادآور شد: کسانی که در حال حاضر مخالف همکاری با دولت سوریه در زمینه مبارزه با داعش هستند در زمینه از بین بردن سلاح های شیمیایی در سوریه با دولت همکاری کردند و ما می دانیم که در آن موقع اولویت اصلی از بین بردن سلاح شیمیایی بود.

وی افزود: باید این سوال را مطرح کرد که چه چیزی مانع از همکاری با همان دولت در زمینه مبارزه با داعش می شود. این دیپلمات روس تاکید کرد: مبارزه با داعش در سایه تلاش های مشترک ممکن است به طرف های نزاع سوری در زمینه ایجاد راه حل هایی برای از بین بردن اختلافات کمک کند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟