مسکو آماده کمک به روند صلح در افغانستان است

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 13593

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تلاشهای گروه چهارجانبه صلح افغانستان به رهبری آمریکا نتیجه‌ای نداشت بنابراین مسکو آماده کمک به روند صلح افغانستان از طریق سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از «ایتارتاس»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که برخی از گروههای مخالف مسلح در افغانستان که با سازمان سازمان‌های تروریستی داعش و القاعده ارتباط دارند باید روابط خود را قطع کنند.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: وضعیت سیاسی-نظامی در افغانستان بسیار متشنج باقی می‌ماند. طالبان همچنان به اقدامات نظامی خود در چندین ولایت ادامه می‌دهند.

بیانیه می‌افزاید: طالبان به طور گسترده‌ای حملات خود را ادامه می‌دهد. روند صلح نیز به حالت تعلیق در آمده است و تلاش‌های نمایندگان چهار کشور آمریکا، چین، پاکستان و افغانستان بی‌نتیجه بوده است.

در این بیانیه آمده است: روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل آماده است تا از طریق سیاسی به روند صلح افغانستان کمک کند و اعمال انتقال پسا جنگ در این کشور را تسهیل کند.

همچنین وزارت امور خارجه روسیه از طالبان خواست تا در ماه مبارک رمضان از خشونت دست بکشند.

پس از کشته شدن «ملا منصور»، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفته بود که با انتخاب «ملا هبت الله» رهبر جدید طالبان به ارتباط خود با این گروه ادامه می‌دهیم.

نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اعلام کرده بود که به منظور پیش برد گفت‌وگوهای صلح در افغانستان و تامین امنیت ملی روسیه این کشور به تماس‌هایش با طالبان ادامه خواهد داد.

برخی از رسانه‌ها گزارشی در مورد دیدار اختر منصور و ولادمیر پوتین منتشر کرده بودند اما مقامات روس آن را تکذیب کردند.

همچنین چندی پیش «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفته بود مسکو آماده است تا رویکرد انعطاف‌پذیری را برای کاهش احتمالی تحریم‌ها در مقابل طالبان در صورت صدمه نزدن به منافع ملی افغانستان روی دست گیرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟