مسلمیار: خلیلزاد هیچ گونه معلوماتی را در مورد مذاکرات صلح با طالبان ارائه نکرده است

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 64128

«فضل‌هادی مسلم‌یار» با انتقاد از زلمی خلیلزاد گفت که او برای ارائه جزئیات در روند صلح به خانه‌های افراد می‌رود؛ اما با اعضای شورای ملی به ویژه مجلس سنا دیدار نمی‌کند و جزئیات نمی‌دهد.

مسلمیار افزود، خلیلزاد هیچ گونه معلوماتی را در مورد مذاکرات صلح با طالبان با نمایندگان مردم شریک نکرده و حق خود می‌داند که از او انتقاد کند؛ زیرا مردم افغانستان همه روزه کشته می‌شوند ولی به آنان جزئیات داده نمی‌شود که بر سرنوشت شان چه می‌گذرد.

رییس مجلس سنا خطاب به خلیلزاد تصریح نمود: «چیزی از مردم پنهان نکن اگر نه در مقابل شما ایستاد می‌شویم؛ درسته که آقای خلیلزاد مامور امریکا است ولی در مورد سرنوشت مردم افغانستان با طالبان مذاکره می‌کند. ماموریت او مبهم است؛ شاید کار خوب کرده باشد ولی ما را از جزئیات باخبر کند.»

به بیان وی خلیلزاد منحیث مامور امریکا برای صلح افغانستان مسئولیت خود را ادا نکرده؛ اگر به مجلس سنا نمی‌آید؛ جزئیات مذاکرات با طالبان را با کمیته روابط خارجی این مجلس شریک سازد.

گفتنی است که پیش از این نیز شورای ملی به ویژه مجلس سنا از زلمی خلیلزاد خواسته در مورد صلح به این شورا جزئیات بدهد؛ اما آقای خلیلزاد گفته که او در برابر شورای ملی افغانستان پاسخگو نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟