مسدود شدن راه های مواصلاتی به بامیان بر اثر بارش برف سنگین

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17278

مقامات در ولایت بامیان می‌گویند بر اثر بارش برف سنگین راه‌های مواصلاتی این ولایت با مناطق دیگر مسدود شده‌ است.

عبدالرحمن احمدی سخنگوی والی بامیان گفته است که بارش برف که از روز گذشته تا حال جریان دارد اکثر راه‌های مواصلاتی بامیان را به روی عبور و مرور وسایط مسدود کرده‌است.

وی افزود که در کوتل حاجیگک که بامیان را به میدان وردک وصل می‎کند تعدادی از موتر های مسافربری بر اثر ریزش برف گیر مانده بودند که به کمک مردم و نیروهای امدادی در این ولایت راه برای شان باز گردید و نجات یافتند.

به گفته آقای احمدی بر اثر برف و طوفان که در مناطق مرتفع بامیان جریان دارد تمام مسیرهای بامیان مسدود است و نیروهای امنیتی از عبور و مرور وسایط در این مسیرها جلوگیری می‌کنند.

مقامات این ولایت می گویند؛ حسب پیشبینی وضعیت آب و هوا و آغاز ریزش برف، به تمام مسئولان ذیربط اداری و پولیس بامیان هدایت داد تا از تردد و عبور وسایط نقلیه در کوتل ها و مسیر های آسیب پذیر به صورت جدی ممانعت و جلوگیری کند، که با تدابیر پیشگیرانه،  از هیچ مسیر مربوط و محدود در حوزه بامیان، شاهد حادثه ای نبودیم.

بامیان یکی از ولایت های سرد و برف گیر در کشور است که همه ساله با شروع فصل زمستان و بارش برف مشکلات زیادی را برای مردم و وسایل عبوری در این منطقه ایجاد می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟