مسخره ترین قوانین در کشورها

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 106244

برخی حکومت ها و رژیم ها در زمان خود قوانینی وضع کرده اند که از هر جهت خنده دار و مسخره به نظر می رسند.

به طور مثال گروه طالبان زمانیکه در افغانستان در قدرت بودند صاحبان چهارپایان از جمله خرها را مجبور ساخته بودند برای حیوانات خود شرت درست کنند.

طالبان همچنین پوشیدن جوراب سفید برای زنان را ممنوع اعلام کرده بودند. این قوانین بیشتر به یک شوخی شبیه هستند تا قوانینی واقعی برای اجرا.

این درست که قانون و حمایت از تطبیق قانون از لازمه های زندگی جمعی ست اما برخی از قوانین آنقدر سختگیرانه است که بیشتر به یک طنز شباهت دارد.

مسخره ترین قوانین در کشورها
مسخره ترین قوانین در کشورها

برای آشنایی با قوانین مسخره در دنیا با ما در خواندن این مطلب همراه باشید:

قوانین و حفظ امنیت بیشتر

وضع برخی قوانین ولو ساده حتی در بین انسان های غارنشین نیز رایج بود: در آن زمان نیز هرغارنشینی نمی توانست هرجایی که دلش می خواست نقاشی بکشد یا هر جایی که دلش می خواست تولید مثل نماید.

قوانین به طور کلی سبب حفظ امنیت بیشتر در جوامع بشری می شود و حق و حقوق شهروندان را تضمین می کند.

برخی قوانین اما آنقدر خنده دار است که بسیاری از شهروندان قبل از اجرای آن با خود لبخند می زنند.

حتی در کشورهای پیشرفته دنیا نیز برخی قوانین عجیب و غریب به چشم می خورد. آشنایی با این قوانین از این جهت مهم است که با ورود به کشورهای دارنده قوانین شوکه نخواهید شد.

دسترسی آسان به دستشویی در اسکاتلند

یکی از قوانین خنده دار در کشور اسکاتلند دسترسی آزاد و همگانی به دستشویی می باشد.

در این کشور اگر کسی در خانه شما را بزند و بخواهد از دستشویی شما استفاده کند، شما طبق قانون حق ندارید درخواست او را رد کنید.

در این کشور بهتر است هنگام در زدن جواب کسی را ندهید و الا مجبورید دستشویی خود را در اختیار وی قرار دهید.

در کشور سنگاپور نیز یک قانون خنده دار دیگر وجود دارد و اینکه اگر شوهری به صورت برهنه با خانم خود نزدیکی کند و پرده ها کشیده نباشد، فرد ممکن است دستگیر شود.

ادرار در دریا ممنوع است

منع ادرار در دریا شاید در کل یک قانون خنده دار باشد اما در کشوری مثل پرتغال یک قانون جدی به حساب می آید. در این کشور اگر کسی در دریا ادرار کند، جریمه می شود.

تا زدن  اسکناس

از آنجایی که چاپ اسکناس در هر کشوری مستلزم یک پشتوانه قوی ست برخی کشورها با وضع قانون منع تا زدن اسکناس در صدد حفظ و نگهداری از اسکناس های چاپ شده خود می باشند. در پنسیلوانیا کسی حق ندارد اسکناس را تا بزند و بعد تلاش کند آن را صاف نماید.

مسخره ترین قوانین در کشورها
مسخره ترین قوانین در کشورها

فراموش کردن روز تولد همسر

از دیگر قوانین مسخره ای که باید به آن اشاره کرد فراموش کردن روز تولد همسر می باشد.

در کشور ساموا اگر روز تولد همسر خود را فراموش کنید، از لحاظ قانونی مرتکب اشتباه شده اید و می بایست تبعات سنگین آن را تحمل کنید.

در کنار این قانون باید به ممنوع بودن خروج از خانه با لباس زیر اشاره کرد.  در تایلند کسی حق ندارد با لباس زیر از خانه خارج شود.

ممنوع بودن تفنگ آب پاش

قوانین مربوط به حمل و نگهداری سلاح به طور کل برای حفظ  امنیت بیشتر شهروندان است و مورد استقبال همگانی قرار می گیرد.

اما اینکه استفاده از تفنگ آب پاش در بین مردم ممنوع باشد کمی خنده دار به نظر می رسد.

در کشور کامبوج کسی حق ندارد از تفنگ آب پاش برای ایجاد ترس و ناآرامی در بین مردم استفاده نماید.

در ایالت تگزاس امریکا نیز کسی حق ندارد با تفنگ دیگران را  تهدید نماید.

منع فروختن خمیر دندان در رود آیلند

روزهای یک شنبه کسی حق ندارد در رود آیلند خمیردندان بفروشد. یک قانون مسخره دیگر در شیکاگو این است که به طور همزمان نمی توانید هم روی گردن زرافه بنشینید و هم ماهی گیری کنید. البته پیدا کردن زرافه خیلی هم آسان نیست.

یک بار در ماه همسر خود را کتک بزنید

یکی از قوانین خنده دار در آرکانزاس می باشد که از سال ۱۸۰۰ میلادی به بعد اجرا می شود. طی این قانون مرد می تواند ماهی یک بار همسرش را کتک بزند.

در کشوری مثل عربستان هم زنان حق رانندگی ندارند و تا همین چند سال پیش حق رای هم نداشتند. در این کشور عربی سن قانونی برای ازدواج وجود ندارد.

خنده دار است اگر بدانید در سال ۲۰۰۸ میلادی دادگاهی در عربستان درخواست طلاق یک دختر هشت ساله از همسر ۵۸ ساله اش را رد کرد.

حق طلاق ندارید

یکی از قوانین خنده دار و عجیب دیگر این است که مرد حق طلاق دادن همسرش را ندارد. در کشورهای فیلیپین و واتیکان کسی حق ندارد همسر خود را طلاق بدهد.

جریمه هفتصد دلاری برای غذا دادن به پرندگان

مسخره ترین قوانین در کشورها
مسخره ترین قوانین در کشورها

یادتان باشد اگر به ایتالیا رفتید وسری به ونیز زدید، هرگز به پرندگان از جمله کبوترها غذا ندهید.

مسئولان حکومتی در ونیز بر این تصورند که پرندگان به آثار باستانی ضربه می زنند و برای سلامتی خطرناک می باشند. اگر کسی به پرندگان غذا بده، هفت صد دلار جریمه می شود.

آدامس جویدن

در کشور سنگاپور فروش آدامس های غیرپزشکی یا جویدن آدامس های معمولی ممنوع است و جریمه های سنگین ۱ هزار تا ۲ هزار دالری را در پی دارد.

علاوه بر این مرتکبین مجبور می شوند یک روز تمام سطح شهر را پاک کنند. در کنار این قانون به یک مورد خنده دار دیگر در مکزیک باید اشاره کرد.

در این کشور کسی حق ندارد پای خود را از روی پدال دوچرخه بردارد چون ممکن است تعادل خود را از  دست بدهند.  

در بریتانیا نیز گرفتن ماهی آزاد و نگهداری آن در محیط های مشکوک ممنوع است. در ورمونت نیز زنان برای گذاشتن دندان مصنوعی به اجازه همسر خود نیاز دارند.

به هر صورت اینک که با قوانین مسخره و خنده دار در اقسا نقاط دنیا آشنا شدید با آمادگی بهتری می توانید به کشورهای مختلف سفر کرده از سفر خود لذت ببرید.