مرتضوی در گفتگو با اطلس:

مساله خروج و مراجعت ورزشکاران یک چالش مهم است/ مسئولین جدید وعده های خوبی درباره فوتسال داده اند

  • انتشار: ۲ حوت ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1ورزشی
  • شناسه مطلب: 127640

تیم ملی فوتسال زیر ۱۹ سال افغانستان در رقابت‌های قهرمانی فوتسال مرکز آسیا، رتبه نائب قهرمانی را به خود اختصاص داد.

افغانستان در این رقابت‌ها که به میزبانی قرقیزستان در شهر بیشکک با شرکت پنج کشور برگزار شد، برابر قرقیزستان٬ تاجیکستان و ازبکستان به برتری دست یافت و در مقابل تیم ملی فوتسال ایران متحمل شکست شد.

سید داود شاه مرتضوی، رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال افغانستان در گفتگو با خبرگزاری اطلس گفت: بعد از سپری نمودن تمرینات ابتدایی یک ماهه در کابل عازم مسابقات شدیم. در مسابقه اول مقابل ایران متاسفانه نتیجه مطلوب را به دست نیاوردیم اما بعد از تصمیم های کادر فنی توانستیم سه برد شیرین و پی در پی کسب کنیم و با قرار گرفتن در جایگاه نائب قهرمانی، برای افغانستان افتخار آفرینی نماییم.

مرتضوی درباره اوضاع ورزش افغانستان و چالش هایی که فراروی کمیته فوتسال وجود دارد اظهار داشت: بعد از تحولاتی که رخ داد، مسئولین جدید وعده همکاری خوبی را در خصوص ورزش و فوتسال داده اند و امیدواریم این وعده ها جامه عمل بپوشند.

وی افزود: چالشی که فعلا دچار آن هستیم مساله خروج و مراجعت برخی از ورزشکاران است. تقریبا ۱۰ الی ۱۱ نفر در تهران و ولایت های دیگر ایران هستند و آنها نتوانستند در اردوی تیم زیر ۱۹ سال شرکت کنند و این یک چالشی بود و امیدواریم در آینده این موضوع بر طرف شود و ما بتوانیم یک تیم منظم و پر قدرت را به وجود بیاوریم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال درباره سرمربی جدید تیم ملی فوتسال هم که ایرانی است نیز گفت: امیدواریم که آقای مرتضایی بتواند یک تیم پر قدرت و خوب را ترتیب بدهد. ما به همین زودی ها عازم قرقیزستان می شویم برای مسابقات مقدماتی آسیا و از فردا مسابقات آن در مشهد تحت مربیگری مجید مرتضایی آغاز می شود. ایشان از پتانسیل خوبی برخوردار است و امیدواریم با کادر فنی و تیم جدید و سعی و تلاش ورزرشکاران تیم ملی بتوانیم یک تیم پر قدرت که بتواند واقعا از افغانستان نمایندگی کند و جایگاه افغانستان خود را حفظ کند ایجاد کنیم.

سید داود شاه مرتضوی در پایان تاکید کرد: مهاجرین افغانستانی به خصوص مهاجرین ساکن جمهوری اسلامی ایران از پتانسیل خوبی برخوردار است و امیدواریم در انتخابات جدید تیم ملی بزرگسالان از هر دو طرف (بازیکنان مهاجر و ساکن افغانستان) بتوانیم بازیکنان خوبی را در ترکیب تیم ملی داشته باشیم.

قابل ذکر است که در سال های اخیر بسیاری از اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان از مهاجرین ساکن جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟