مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت جکی یینگ به ایستگاه پایانی خود رسید

  • انتشار: ۱۸ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: فرهنگ و هنر
  • شناسه مطلب: 28585

مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ با شرکت بیش از پنج هزار دانش‌آموز و تولید و ارسال حدود دو هزار فیلم کوتاه پایان یافت و در ۱۰ سنبله/ شهریور مصادف با عید سعید قربان از منتخبین این مسابقه تجلیل می‌شود.

به گزارش ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص)، مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی‌یینگ، با هدف ایجاد زمینه رشد استعدادهای درخشان و ترسیم افق های جدید در اذهان جامعه دانش آموزی و مشارکت مراکز آموزشی، از  ابتدای میزان/ آذرماه سال گذشته شروع به کار کرد.

این مسابقه در تمامی حوزه‌های علمی همچون فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، ریاضیات و نجوم ‌برگزارشد و راه شرکت در این مسابقه، ساخت فیلم‌های کوتاه ۶۰ ثانیه‌ای از آزمایش‌های علمی گروه‌های دانش‌آموزی بود.

یکی از وجوه متمایز دومین مسابقه دانش آموزی نور نسبت به سال گذشته،‌ زمینه ی مشارکت “دانش آموزان برخی از کشورهای منطقه” از جمله حضور دانش‌آموزان افغانستانی بود.

در این دوره از مسابقه، دانش‌آموزان در یک فرصت هفت ماهه می‌بایست آثار و آزمایش‌های علمی خود را تا پایان خردادماه به دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) ارسال می نمودند. در این مدت ۵ هزار و ۱۱۰ دانش‌آموز در قالب ۲ هزار و ۱۹۴ گروه ثبت نام کردند و یک هزار و ۱۹۳ فیلم به سایت دبیرخانه ارسال شد.

مهمترین شاخص داوری در مسابقه دانش‌آموزی نور، جذابیت آثار نمایش علمی است و تجلیل از ۱۰۰ اثر منتخب، نمایش آثار منتخب در برنامه هفتگی تلویزیونی این مسابقه، اعطای تجهیزات علمی و آزمایشگاهی به مدارس و پژوهش سراهای برتر،‌ جوایز این دوره از مسابقه دانش‌آموزی نور است.

گفتنی است؛ ۱۰ شهریور ماه مصادف با عید سعید قربان، در اختتامیه‌ای از برگزیدگان دومین مسابقه دانش‌آ‌موزی نور تجلیل خواهد شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟