مسئولان وزارت شهرسازی از کشور فرار کردند

  • انتشار: ۱۶ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 6018

شش تن از مقامات وزارت شهر سازی که به فساد متهم بودند از کشور فرارکرده اند.

رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات مجلس سنا با تائید این خبر می گوید: رییس جمهور افغانستان نتوانسته است تا دستور خود در این مورد را تعقیب کند.

اما دادستانی کل می گوید: سه تن از این افراد همه روزه برای تحقیق به دادستانی می آیند و سه تن دیگر شان تا کنون به تحقیق حاضر نشده اند.

با این حال شماری از اعضای مجلس نمایندگان به این باور اند که این افراد واسطه بزرگ در حکومت دارند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از آریانانیوز، احمد شاه همت ، محمد امین امین ، احمد نواز بختیار،  گل رحیم زیارمل ، سید امان الله سادات و محمد امین قانع شش تن از رییس های پیشین  وزارت شهرسازی هستند که  حدود دو هفته پیش وظایف شان از سوی رییس جمهور به ظن فساد اداری به تعلیق در آمد و دستور تعقیب عدلی آنان نیز صادرگردید.

اما اکنون گفته می شود که این افراد دو روز پیش از کشور فرار کرده اند ،  رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات مجلس سنا نیز این خبر را تائید می کند.

زلمی زابلی رییس کمیسیون رسیدگی به شکایات مجلس سنا میگوید “من به این باور هستم که که رییس جمهور زمانیکه اوامر صادر می کند باید آن را تعقیب کند اما زمانیکه تعقیب نمی کند، باز تفاوت میان امر رییس جمهور و امر دکاندار باقی نمی ماند و این مساله ناکامی قانون و عدم جدیت رییس جمهور در تصامیم اش را نشان می دهد”

اما دادستانی کل این گفته ها را رد می کند، سخنگوی دادستانی کل می گوید: هیت تحقیق در این مورد گماشته شده و سه تن این افراد همه روزه به تحقیق حاضر می شوند اما سه تن دیگر شان تا حال حاضر نشده اند.

بصیر عزیزسخنگوی دادستانی کل میگوید:

” ما این را رد می کنیم که کسی فرار کرده است، سه تن این روسا به سارنوالی می آیند و هیت تحقیق نیز از سوی دادستان کل گماشته شده است سه تن دیگر آنان تا حال به تحقیق حاضر نشده است”

با این حال برخی از اعضای مجلس نمایندگان نیز شک دارند که این افراد به واسطه حمایت گرانی که در حکومت دارند از تعقیب عدلی و حتی از کشور فرار کرده اند.

رمضان بشر دوست عضو مجلس نمایندگان میگوید:

“این ها فرار نکردند، این ها فرار داده شده اند ، یک نفر عادی ما نمی تواند خود را به میدان هوایی برساند من معتقد و مطمیین هستم که این ها را بسان یک پادشاه روان کرده اند و صد در صد حمایت گرانی در خارج نیز دارند”

عبدالرحمان رحمانی عضو مجلس نمایندگان نیزمیگوید:

“از فساد این‌ها، کسانی بودند که در زمان کار شان حمایت می کردند و به فساد شان شریک بودند، خود همین اداراتی که وظیفه تعقیب عدلی مفسدین را دارند در این فساد دست دارند و افرادیکه در رده های بلند کار می کنند در حمایت چنین افراد قرار دارند”

به باور آنان این ۶ کارمند وزارت شهر سازی به حامیان حکومتی شان هشدار داده بودند که اگر مورد تعقیب عدلی قرار بگیرند آنان را نیز افشا می کنند.

عبدالرحیم ایوبی عضو مجلس نمایندگان نیز تاکید میکند:

“تا جایکه ما خبر داریم این ۶ تن به کسانیکه حمایت گران شان بودند اخطار داده بودند که اگر شما در این بخش ما را همکاری نکنید ما به سارنوالی تمام راز ها را افشا می کنیم.کسانیکه در این فساد دست دارند این ۶ تن را بیرون کشیدند و ما از اول می دانستیم که این یک نیشخند بالای مردم است”

خواستیم تا در این مورد نظر دادستانی کل و وزارت شهرسازی را نیز داشته باشیم اما با تماس های مکرر کسی حاضر به پاسخگویی نشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟