مرگ بیماران کرونایی بر اثر قطع اکسیژن/ وزیر بهداشت اردن استعفا کرد

  • انتشار: ۲۳ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 108502

منابع پزشکی در اردن به شبکه الجزیره اعلام کردند ۱۲ مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان دولتی «السلط» در غرب امان، پایتخت اردن در پی قطع شدن اکسیژن جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که شبکه دولتی «المملکه» اردن در خبری کوتاه از مرگ ۶ بیمار در بیمارستان جدید السلط بر اثر قطع اکسیژن خبر داد.

همچنین رسانه‌های خبری از استعفای وزیر بهداشت اردن در پی این حادثه خبر دادند.

شبکه الجریره گزارش داد در پی این حادثه، نوعی وحشت در بیمارستان حکمفرما شده و حضور نیرو‌های امنیتی تشدید شده است. طبق اعلام خبرگزاری اردن (پترا) «نذیر عبیدات»، وزیر بهداشت نشستی را در بیمارستان السلط برای بررسی این حادثه و علت وقوع آن برگزار کرد.

همچنین «بشر الخصاونه» نخست وزیر اردن خواهان انجام تحقیقات فوری در خصوص حادثه قطع اکسیژن در بیمارستان السلط شد. او گفت: تحقیقات واضح و شفاف و همه جانبه خواهد بود و تمامی جزئیات آن اعلام خواهد شد. او در ادامه بر ضرورت این مسأله که هرکسی باید مسئولیت خود را در صورت اثبات آن پذیرا باشد، تأکید کرد.

از سوی دیگر وزیر بهداشت اردن با اعلام استعفا در پی این حادثه گفت: من استعفای خود را تقدیم نخست وزیر کردم و مسئولیت اخلاقی خود را در برابر آنچه در بیمارستان السلط رخ داده، پذیرا می‌باشم.

همچنین وزیر امور رسانه‌ای اردن به شبکه الجزیره گفت: استعفای وزیر بهداشت اردنبه دستور پادشاه اردن صورت گرفته است. او همچنین تصریح کرد: به نظر می‌رسد کمبود ظرفیت ذخیره اکسیژن در بیمارستان، علت این حادثه بوده است.

الجزیره همچنین از نشست فوق العاده دولت اردن تا لحظاتی دیگر به منظور پیگیری حوادث پس از وقوع حادثه بیمارستان السلط خبر داد.

منبع: yjc

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟