مرگبارترین سیل تاریخی در امریکا + عکس

  • انتشار: ۱۸ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 63319

خسارات این سیل تا حدی شدید بود که نیرو‌های صلیب سرخ آمریکا حدود ۳.۷ میلیون دالر کمک مالی جمع کردند تا هزینه‌های بازسازی و خرابی‌ها این سیل را فراهم کنند.

سال‌ها پیش در تاریخ امریکا یکی از مرگبارترین سیل‌های این کشور رخ داد. سیلی که اثرات آن بی شباهت به رخداد یازدهم سپتمبر نبود.

این سیل منجر به کشته شدن دو هزار و دوصد و نه نفر شد و خساراتی سنگین برجای گذاشت. اما جالب است بدانید علت این سیل یک ضعف انجنیری بود.

سیل جانز تاون در پنسیلوانیا و در سال ۱۸۸۹. پس از باران‌های سنگینی رخ داد که چند روز طول کشیده بود. این سیل در جانز تاون به حیث یک شهر پرجمعیت در مرکز پنسیلوانیا در ایالات متحده امریکا رخ داد.

این شهر به علت وجود مراکز تولید فولاد شناخته شده بود.

اما چون این شهر مشهور و آهنین یک بندآب ضعیف داشت که به اندازه کافی قدرتمند نبود تا در برابر باران‌های سنگین مقاومت کند و با فشار آب پشت دریاچه شکسته شد و سیلی وحشتناک را به کل شهر تحمیل کرد.

علاوه آسیب‌های جسمانی و از دست رفتن هزاران نفر، تخمین زده شده حدود ۱۷ ملیون دالر خسارت در جریان این سیل ثبت شده است. خسارات این سیل تا حدی شدید بود که نیرو‌های صلیب سرخ امریکا حدود ۳.۷ ملیون دالر کمک مالی جمع کردند تا از پس مصارف بازسازی خرابی‌ها این سیل بربیایند.

به نوشته انتخاب،پس از این سیل نیز بسیاری از افراد برای بازسازی منازل خود و عبور از بحران از شرکت سازنده سد شکایت کردند، اما به جای خاصی نرسیدند و موفق نشدند ثابت کنند که شرکت سازنده مقصر است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟