مرکز فساد ارگ است یا مجلس نمایندگان؟

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیاقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 31919

نمایندگان مجلس در واکنش به اظهارات رییس‌جمهور غنی، می‌گویند که ارگ ریاست‌جمهوری مرکز فساد است. پیش‌تر رییس‌جمهور غنی به نامزدوزیران تازه هشدار داده بود که اگر با نمایندگان مجلس وارد معامله‌ی پولی شوند، از لیست حذف خواهند شد.

اعضای مجلس نمایندگان دیروز (شنبه،۲۲ میزان) در نشست عمومی این مجلس، تاکید کردند که آقای غنی آدرس فساد را اشتباه گرفته است.

آنان می‌گویند که چگونگی به‌دست آوردن رای برای نامزدوزیران جدید، در ارگ ریاست‌جمهوری طرح‌ریزی می‌شود.

محمد نعیم لالی حمیدزی، نماینده‌ی قندهار گفت: «رییس‌جمهور به وزیران خود گفته که اگر در پارلمان رشوت بدهید از کابینه دورتان می‌کنم، که این کار توهین است و پول‌های زیادی است که در ارگ حیف‌ومیل می‌شود.»

همایون همایون، معاون اول مجلس سخنان رییس‌جمهور را توهین‌آمیز خواند و گفت: «رییس‌جمهور باید خودش مشخص کند که در دوره‌ی قبلی به کدام نامزدوزیر پول داده است که آنان معامله کردند و وزیر شدند و به کدام نامزدوزیر پول نداد و آنان هم وزیر نشدند»

جعفر مهدوی، نماینده‌ی کابل در مجلس نیز اظهار داشت که متهم کردن قوه‌ی مقننه از سوی رییس‌جمهور توهین بزرگی به نمایندگان مردم است: «نباید سکوت کنیم و رییس‌جمهور باید در این‌باره پاسخ‌گو باشد. مرکز فساد و تعصب ارگ ریاست‌جمهوری است نه خانه‌ی ملت.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که هفته‌ی گذشته رییس‌جمهور غنی در نشست کابینه به نامزدوزیران جدید هشدار داده بود که برای گرفتن رای اعتماد اگر با نمایندگان وارد معامله‌ی پولی شوند از فهرست نامزدوزیران حذف خواهند شد.

چندی پیش شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در صفحه‌ی فیسبوک اش نوشته بود که آقای غنی درنشست کابینه این موضوع را مطرح کرده بود.

رییس‌جمهور غنی در حالی به نامزد وزیران از معامله با نمایندگان مجلس هشدار می‌دهد که پیش از این نیز بار ها نمایندگان پارلمان متهم به انجام کارهای غیرقانونی و معامله با نامزد وزیران کابینه شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟