مرکز خبرنگاران هجوم طالبان بر تلویزیون تمدن در کابل را تأیید کرد

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۴۰۱
  • سرویس: تیتر 2گوناگون
  • شناسه مطلب: 135638

مرکز خبرنگاران افغانستان، «هجوم نیروهای طالبان» بر تلویزیون خصوصی تمدن در کابل و تهدید کارمندان این رسانه را تایید کرده و این اقدام را خودسرانه و خلاف قانون دانسته است.

یک منبع در تلویزیون تمدن که خواست نامش فاش نشود به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است که این رویداد ساعت ۴:۳۰ روز گذشته رخ داده است.

وی گفته است:« هفت یا هشت نفر نیروهای مسلح امنیتی طالبان با برخورد خشونت آمیز و لحن و رفتار توام با توهین و تهدیدآمیز وارد تلویزیون شدند که باعث وحشت ما شد. آنها در ساختمان تلویزیون بالا و پائین می‌رفتند و با زور و تهدید، کارمندان را در سالن جمع کردند و بعد از حدود نیم ساعت از ساختمان تلویزیون بیرون شدند و دو خودروی تلویزیون را نیز با خود بردند.»

به گفته این کارمند تلویزیون تمدن، نیروهای طالبان در مورد این اقدام شان توضیح ندادند.

مرکز خبرنگاران افغانستان هجوم نیروهای طالبان به تلویزیون تمدن و رفتار خشن توام با توهین و تهدید کارمندان و ضبط وسایل نقلیه این رسانه را یک اقدام خودسرانه و تخطی آشکار از قانون و در جهت اعمال فشار و مداخله در امور یک رسانه خبری دانسته است.

مرکز خبرنگاران افغانستان از طالبان خواسته است در مورد این رویداد توضیح دهند و ضمن بررسی و رسیدگی به آن، از تکرار چنین رویدادهایی جلوگیری کنند.

اما این گروه در گذشته همواره به دفاتر رسانه‌های افغانستان رفته اند و کارمندان آنان را تهدید و در برخی موارد بازداشت کرده‌اند.

طالبان به رسانه‌ها هشدار داده است که نشرات آنان باید اسلامی باشند و خبرهای منفی علیه این گروه را نیز نشر نکنند.

تلویزیون تمدن، که نشرات‌اش اسلامی است توسط آیت‌ الله محمد آصف محسنی از عالمان برجسته شیعه افغانستان در سال ۱۳۸۵تاسیس شد.

روز سه‌شنبه، افراد امر به معروف طالبان، زیارتگاه سخی در شهر کابل را نیز به روی مردم بستند.

در ماه ثور امسال افراد طالبان یک نشست شورای عالمان شیعه درغرب کابل را برهم زده بودند.

طالبان پس از تسلط خود بر افغانستان محدودیت های گسترده‌ای بر رسانه‌های این کشور وضع کرده‌اند.

در این یک و نیم سال نیمی از رسانه‌های افغانستان تعطیل شده و خبرنگاران زیادی نیز این کشور را ترک کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟