مرکز خبرنگاران افغانستان: برخورد رئیس جمهور با تعدادی از خبرنگاران توهین آمیز و نگران کننده است

  • انتشار: ۲۱ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20617

به دنبال پاسخ ندادن محمد اشرف غنی رئیس جمهور به پرسش‌های شماری از خبرنگاران داخلی، مرکز خبرنگاران افغانستان برخورد رئیس‌جمهوری کشور را با خبرنگاران رسانه‌های داخلی را غیر قابل قبول، توهین آمیز و به شدت نگران‌کننده خواند.

مرکز خبرنگاران افغانستان که یک نهاد غیردولتی حامی خبرنگاران است، در بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد اشرف غنی بر خلاف قانون حق دسترسی به اطلاعات که خودش امضا کرده است و آن را از جمله افتخارات کاری خود می‌داند، اجازه نداد خبرنگاران داخلی سوالی خارج از  موضوع برنامه سفر دوره‌ای او مطرح کند.

محمد اشرف غنی بعد از ظهر روز گذشته (یکشنبه) در یک نشست خبری که در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد پیرامون سفر دوره ای اخیر خود به کشورهای استرالیا، اندونزی و سنگاپور، صحبت کرد.

مرکز خبرنگاران افغانستان افزوده است رئیس جمهور که پس از ماه ها در یک نشست خبری حضور یافته بود، بعد از یک سخنرانی طولانی حاضر شد به پرسش های خبرنگاران جواب دهد.

این نهاد گفته است:” محمد اشرف غنی اما برخلاف قانون حق دسترسی به اطلاعات که خودش توشیح کرده است و آن را از جمله افتخارات کاری اش می داند، اجازه نداد خبرنگار طلوع نیوز سؤالی خارج از برنامه سفر دوره ای او مطرح کند.”

در ادامه اعلامیه آمده است که رئیس دولت برخوردی مشابه با خبرنگار تلویزیون آریانا نیوز داشته است اما با وصف آن به سؤال خبرنگار تلویزیون الجزیره قطر که به برنامه سفر وی ربطی نداشت، جواب داده است.

مرکز خبرنگاران افغانستان، این برخورد رئیس جمهور با خبرنگاران رسانه های داخلی را توهین آمیز، غیر قابل قبول و به شدت نگران کننده خوانده و گفته است که ازایشان به عنوان شخص اول کشور می خواهد به قانون حق دسترسی به اطلاعات که خودش توشیح کرده است احترام بگذارد و حق آزادی بیان را محدود نکند.

این نهاد مدافع خبرنگاران تصریح کرده است که ادامه این گونه رفتارها به جایگاه رئیس جمهور به عنوان شخصی که همواره بر تعهد خود به حمایت از رسانه های آزاد و حق آزادی بیان تاکید کرده است، آسیب جدی می رساند و مایه ناخرسندی بیشتر جامعه رسانه ای کشور خواهد شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟