مرطوب کننده خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • انتشار: ۲۰ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 77114

انتخاب وسائل آرایشی با کیفیت از جمله کرم مرطوب کننده خوب ، یکی از دغدغه های امروزی خیلی از خانم ها است. بعضی خانم ها برای مصرف کرم مرطوب کننده بسیار حساسیت به خرج می دهند و دوست دارند بهترین کرم مناسب با پوست خود را تهیه کنند و برای بعضی خانم ها هم انتخاب کرم مرطوب کننده مخصوص مهم نیست، فقط در حدی که پوست شان را مرطوب کند و کارشان را راه بیندازد اکتفا می کنند.

در این مطلب می خواهیم برای شما ویژگی های کرم مرطوب کننده خوب را بیان کنیم تا اگر جزو دسته افراد حساس به انتخاب کرم هستید با ویژگی های آن آشنا باشید.

مرطوب کننده خوب

کرم مرطوب کننده چیست؟

کرم مرطوب کننده محصولی است دارای مواد شیمیایی که برای مرطوب کردن و چرب کردن لایه پوستی (دست و صورت) مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا افراد بعد از حمام از کرم مرطوب کننده استفاده می کنند.

کرم مرطوب کننده انواع و اقسام مختلفی در بازار دارد که هر فردی بنابر سلیقه خود آن را تهیه می کند. کرم مرطوب کننده جزو دسته وسائل آرایشی محسوب می شود که می توانید آن را از لوازم آرایشی فروشی و یا داروخانه ها تهیه کنید و همه جا به فراوانی موجود می باشد.

ویژگی های مرطوب کننده خوب

داشتن رنگ و بوی مناسب

برای اینکه کرم مرطوب کننده خوب انتخاب کنید اولین گزینه این است که به رنگ و بوی آن دقت کنید. سعی کنید کرمی را انتخاب کنید که رنگ و بوی خوب و شفاف داشته باشد و ظاهر آن نیز یکدست و یک نواخت باشد. کرم هایی که دارای رنگ و عصاره مصنوعی هستند از لحاظ کیفیت پایین هستند و ممکن است به پوست شما آسیب برسانند. پس در قدم اول باید به رنگ و بوی کرمی که می خواهید بخرید دقت کنید و آن را به دقت مورد ارزیابی قرار دهید.

قابلیت جذب شدن

یکی دیگر از ویژگی های کرم مرطوب کننده خوب این است که قابلیت جذب شدن داشته باشد. یعنی وقتی به پوست خود می زنید و ماساژ می دهید سریعا جذب شود و روی پوست نماند. برای این کار می توانید ابتدا روی دست خود به مقدار خیلی کم تست کنید و ماساژ دهید. اگر قابلیت جذب شدن سرع روی پوست داشت پس کرم انتخابی شما مرغوب و خوب می باشد.

به تاریخ تولید و انقضا و برچست بهداشت آن دقت کنید

یکی دیگر از ویژگی های کرم مرطوب کننده خوب این است که تاریخ آن به روز باشد و انقضای آن به پایان نرسیده باشد و حتما برچست بهداشتی را بر روی خود داشته باشد. شاید این ویژگی را خیلی از شما مخاطبین عزیز تا به حال دقت نکرده باشید و برایتان مهم نباشد ولی دانستن این ویژگی برایتان خیلی مهم است چراکه اگر کرمی مصرف کنید که تاریخ آن رد شده باشد باعث صدمات جدی و خطرناک به پوست خود می شوید. همچنین این را در نظر داشته باشید که کرم دست ساز و خانگی نباشد و بر روی خود حتما برچست بهداشتی را داشته باشد.

نکاتی در مورد استفاده از کرم مرطوب کننده

حال که با ویژگی های کرم مرطوب کننده خوب آشنا شدید، بهتر است این نکات را نیز رعایت کنید.

استفاده روزانه و مرتب از کرم مرطوب کننده

سعی کنید هر روز وقتی دست و صورت خود را می شویید بلافاصله بعد از آن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر برایتان سخت است و یا امکان دارد فراموش کنید سعی کنید حتی الامکان زمانی که حمام کردید بعد از حمام از کرم استفاده نمایید.

می توانید در فصل سرد از کرم های مرطوب کننده قوی تر برای جلوگیری از خشک شدن پوست خود استفاده کنید.

تمیز کردن پوست قبل از مصرف کرم مرطوب کننده

این نکته را به خاطر داشته باشید زمانی که می خواهید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید قبل از مصرف آن حتما پوست خود را از هرگونه آلودگی و یا باقی مانده مواد آرایشی پاک کنید و سپس کرم را مصرف کنید.

در ضمن نباید فاصله بین شستن دست و صورت با زدن کرم زیاد شود چراکه باید جلو از بین رفتن رطوبت را بگیرد و پوست تان را مرطوب و نرم نگه دارد.

صبح ها و شب ها از مرطوب کننده خوب استفاده کنید

سعی کنید صبح ها که از خواب بیدار شدید بعد از شستن دست و صورت به پوست خود کرم بزنید تا پوست تان مرطوب شود و شب هنگام نیز قبل از خواب پوست تان را از هرگونه مواد آرایشی شسته و هنگام خواب نیز از کرم استفاده کنید. به خصوص کسانی که پوست خشک دارند حتما صبح و شب مصرف کرم را داشته باشند.

اتخاب کرم متناسب با پوست

سعی کنید کرمی را انتخاب کنید که متناسب با پوست شما باشد چرا که بعضی افراد پوست بسیار چرب دارندف بعضی پوست خشک و برخی دیگر نیز نیمه خشک.

بنابراین، باید بر اساس پوست خود کرم مورد نظر را انتخاب کنید و مقدار چربی آن را روی پوست خود در نظر داشته باشید. کسانی که پوست چرب دارند باید از کرمی استفاده کننده که باعث جلوگیری از بروز جوش، آکنه و باز نگه داشتن منافذ پوست شود. همچنین افرادی که دارای پوست خشک هستند کرمی را مورد استفاده قرار دهند که چربی و رطوبت را توسط پوست خشک خود جذب کنند. در نتیجه مهم ترین نکته این است که شما اول نوع پوست خود را مد نظر قرار دهید و با توجه به آن کرم مرطوب کننده خوب تهیه کنید.

نکته مهم برای کسانی که پوست چرب دارند

کسانی که پوست چرب دارند این نکته را به خاطر داشته باشند که ممکن است با استفاده از کرم مرطوب کننده چربی پوست شان زیاد شود و شروع به زدن جوش و آکنه کند و در واقع، پوست شان دچار حساسیت شود. اینگونه افراد باید سعی کنند از کرمی استفاده کننده که درصد چربی آن پایین و یا فاقد چربی باشد و منافذ پوست را مسدود نکند.