مرض مهلک‌تر از کرونا

  • انتشار: ۹ جوزا ۱۳۹۹
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 86895

در گسترش بیماری کرونا، در جامعه ما، مولوی‌های نادان و مذهبی‌های جاهل، نقش عمده دارند. بدون شک، مسئولیت مرگ کسانی که بخاطر حرف‌های بی‌پایه؛ اما اغواگرایانه‌ی مولویان متعصب و بی‌سواد کرونا را جدی نگرفتند و خود را به مخاطره و در نهایت بی‌هلاکت انداختند؛ به عهده همین پیشوایان متحجر، لجوج و نفرت‌پراکن است.

کافی است به‌عنوان نمونه، ویدئویی سخنرانی چند مدت قبل مولوی انصاری هراتی را گوش کنید که این بیماری بنیان برافکن را مخصوص کفار می‌دانست و مردم را در مقابل این بیماری، به بی‌پروایی و بی‌اعتنایی تشویق می‌کرد.

به این عالی جناب و متحجران همانند او، باید گفت؛ اگر موتور کفار بنزین مصرف می‌کند؛ اما از مسلمانان آب؛ اگر تی‌ان‌تی در صورت انفجار، کفار را می‌کشد؛ اما با مسلمانان مدارا می‌کند؛ پس حرف شما منطقی است که مکروب‌ها و ویروس‌ها نیز دوگانه عمل می‌کند؛ در غیر این صورت، ساکت باشید و دوایی برای بیماری ذهن خود پیدا کنید که سخت کشنده و فاجعه‌آفرین است. شاید برای جوامع پیشرفته، کرونا، مرض مهلک و ویرانگر باشد؛ اما برای جامعه ما‌، باورهای افراطی و قرن حجری و ترویج کنندگان آن‌ها، به مراتب، مهلک‌تر و ویرانگر‌تر از کرونا هستند. نیم قرن جنگ در کشور، ریشه در همین واقعیت دردناک دارد.

داکتر سید جواد سجادی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟