مرد پاکستانی با معاش 1 یورو در روز، اکنون یکی از میلیاردرهای معروف جهان تبدیل شده است

  • انتشار: ۹ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 40415

در روزهای گذشته نام شاهدخان میلیارد معروف پاکستانی بیشتر بر سر زبان ها افتاده است یک رسانه خاجی در مورد او نوشته است؛ شاهدخان با روزی یک یورو دستمزد اکنون به صد و بیست و هفتمین فرد ثروتمند جهان تبدیل شده است و قصد خرید ورزشگاه ومبلی لندن را دارد.

روزنامه اسپانیایی آس نیز روز جمعه ۲۷ آپریل درمطلبی درباره شاهد خان، مالک میلیاردر باشگاه فولام نوشت:«او که قرار است ورزشگاه ومبلی لندن را بخرد با روزی یک یورو دستمزد شروع کرد و اکنون صد و بیست و هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می شود».

مالک باشگاه فولام در دسته پایین تر فوتبال انگلستان روز  با ارائه یک پیشنهاد جنجالی تبدیل به تیتر نخست نشریات بریتانیا و جهان شد.

به گزارش رسانه ها مالک باشگاه فولام انگلستان با ارائه یک پیشنهاد 800 میلیون پوندی به دنبال خرید استادیوم بزرگ لندن یا همان ومبلی است که در حال حاضر محل برگزاری دیدار های خانگی تاتنهام و تیم ملی انگلستان است.

شاهد خان، میلیاردر پاکستانی در آخرین رده بندی مجله معتبر فوربز به عنوان صد و بیست و هفتمین فرد ثروتمند جهان محسوب می شود. شاهد خان برای خرید ورزشگاه ومبلی به فدراسیون فوتبال انگلیس 920 میلیون یورو پیشنهاد داده است. با این حال میلیاردر پاکستانی در ابتدای راه یک انسان کاملا معمولی بوده و با تلاش و ترسیم {رویای آمریکای} روز به روز رشد بیشتری داشته باشد.

او در یک خانواده نسبتا فقیر در لاهور پاکستان دنیا آمد. مادرش معلم ریاضی و پدرش فروشنده بود. او نیز به فروش رادیو مشغول بود با این حال در 16 سالگی تصمیم گرفت کشورش را ترک کند.او با کمتر از 1000 دالر به ایالات متحده سفر کرد تا در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه ایلینوی به تحصیل بپردازد. در آمریکا مجبور بود برای پرداخت اجاره 2 دالری اطاق کوچکش در کنار تحصیل کار کند. در چنین قابی او رو به ظرف شستن در رستوران ها پرداخت و ساعتی 1  دالر دستمزد دریافت می کرد.

شاهد خان کمی بعد توانست در شرکت Flex-N-Gate که قطعات موتر تولید می کرد مشغول به کار شود. او 12 سال بعد توانست 700 هزار یورو به دست آورد و شرکت را بخرد. شرکت شاهد خان در حال حاضر تقریبا 3 بیلیون یورو ارزش دارد و به نوشته فوربز او حالا به دنبال حضوری جدی تر در صنعت پر زرق و برق فوتبال است. دو روز قبل نشریات انگلیسی از قول شریک تجاری او محمد الفاید مصری می گویند این پروژه(خرید ومبلی ) آغازی برای طوفانی بزرگ در اروپا است و باشگاه فولام قصد دارد از سال بعد مانند منچستر سیتی خود را از تیمی معمولی به تیم درجه یک تبدیل کند.

شاهد میلیاردر پاکستانی که یک کشتی خصوصی به ارزش 160 میلیون یورو دارد به غیر از فولام انگلیس، مالک تیم جکسونویل جگوارز ( در NFL) نیز است. او در مجموع 83 میلیارد یورو دارایی خالص دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟