مردم یمن در موضع قدرت قرار دارند/ مذاکرات در کشور بی طرف باشد

  • انتشار: ۳۱ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 5628
سخنرانی رهبر انصارالله

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از مهر، «عبد الملک الحوثی» رهبر انصار الله یمن در سخنرانی خود در مورد تحولات یمن و تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان علیه یمن گفت: کشورهای شرکت کننده در تجاوز علیه یمن از سلاح های ممنوعه بین المللی استفاده کردند.

کمیته های مردمی مانع تسلط القاعده بر یمن شدند

وی در مورد نقش نیروهای مردمی در مقاومت در برابر حملات علیه یمن افزود: ارتش و کمیته های مردمی مانع از سقوط یمن به دست القاعده شدند و اگر این نیروها نبودند؛ القاعده در حال سربریدن مردم یمن بود. بر این اساس ارتش و کمیته های مردمی در نبرد برای آزادی با نیروهای شر مبارزه می کنند.

رهبر انصار الله با اشاره به کنفرانس ریاض، عنوان کرد:  هیچ کنفرانس و نشستی نمی تواند به تجاوز علیه یمن مشروعیت ببخشد و بارزترین مسئله در کنفرانس ریاض ایجاد درگیری و کشتار داخلی در یمن است. وی تاکید کرد: در جریان آتش بس انسانی نیز حملات به رهبری عربستان علیه یمن ادامه داشت.

حمله عربستان گفتگوهای یمن را متوقف کرد

عبد الملک الحوثی هدف از حمله به یمن را ایجاد سرپوشی جدید برای گروهک القاعده دانست و افزود: تجاوز عربستان گفتگوهای یمن را که با نظارت سازمان ملل در جریان بود، متوقف کرد. رهبر انصار الله تنها راه حل سیاسی را گفتگو در یک کشور بی طرف عنوان کرد.

پایگاه خبری العهد نیز با پوشش سخنان رهبر انصار الله یمن نوشت وی در سخنرانی خود در مورد تحولات یمن و تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان با اشاره به اینکه صدها نفر از زنان و کودکان در حملات عمدی به مناطق مسکونی به شهادت رسیده اند، تاکید کرد: با این وجود ملت یمن به مقاومت خود ادامه خواهد داد و این ملت ثابت کرده که به اخلاق، مقاومت و پایداری متعهد است.

وی در مورد چشم انداز حملات عربستان به یمن گفت: هیچ افق و چشم انداز روشن و دستاورد واقعی برای این تجاوز وجود ندارد و عاملان آن به اهداف خود نخواهند رسید.

مردم یمن در موضع قدرت قرار دارند

عبد الملک الحوثی با تاکید براینکه مردم یمن صبر زیادی دارند و گزینه هایشان متعدد است، گفت: ما در موضع قدرت قرار داریم البته نه در نوع و حجم تجهیزات جنگی و مواضع قدرت های استکباری؛ بلکه به خاطر مظلومیت و عدالت محور بودن مسئله ماست.

وی افزود: حجم تجاوزات هر چقدر هم زیاد باشد هیچگونه نگرانی وجود ندارد، مهمترین مسئله برای ما تکیه و توکل بر خداوند و تلاش مجدانه و ظیفه اصلی ما حرکت به سمت جلو است.

رهبر جنبش انصار الله با اشاره به اینکه تنها راه حل سیاسی مذکرات در یک کشور بی طرف است، تاکید کرد: منصور هادی تنها یک عروسک و بازیچه دست دیگران است و تلاش می کند مسئولیت متجاوزان به یمن را متوجه ملت یمن کند. به گفته وی تخریب مناطق مسکونی، منازل، مدارس و زیر ساخت ها یک اقدام جنایتکارانه است و هیچگونه مشروعیتی ندارد.

در جبهه آزادی، ایستادگی و صبر نبرد می کنیم

عبد الملک الحوثی با اشاره به نقش قدرت های خارجی در تجاوز به یمن گفت: قدرت های بزرگ در سرپوش گذاشتن به این تجاوز با عاملان آن همدستی می کنند؛ چرا که این امر منافع آنها را محقق می کند. وی تصریح کرد که کشتار زنان و کودکان و محاصره مردم یمن غیر اخلاقی و مطابق با هیچ یک از موازین اسلامی نیست.

رهبر جنبش مردمی یمن با تاکید بر اینکه ماهیت رژیم عربستان در کشتار زنان، کودکان و حمله به مناطق غیر نظامی مشخص شد، یادآور شد: اگر ارتش و کمیته های مردمی نبودند القاعد در حال سربریدن ملت یمن بود.

الحوثی تاکید کرد: این نبرد، نبرد آزادی، عزت، ایستادگی و صبر برای ملت ماست، ملت یمن تنها در برابر خداوند تسلیم می شود و به ایستادگی در برابر مستکبران و سرکشان عادت کرده است. ملت ما در میدان نبرد و در تمام جبهه ها وارد عمل شده و از ارتش حمایت می کند.

کنفرانس ریاض نشانگر سردرگمی سعودی ها است

وی با اشاره به اینکه ارتش و کمیته های مردمی با شجاعت و آزادی در مقابل عناصر القاعده ایستاده اند، گفت: ارتش و ملت در نبرد شرافت، آزادی و استقلال به مقاومت خود ادامه خواهند داد و هر قدر هم که متجاوزان به آمریکایی ها متکی باشند این امر هیچ تاثیری در مقاومت و پایداری ملت نخواهد داشت.

رهبر جنبش انصارالله در مورد کنفرانس ریاض گفت: کنفرانس موسوم به ریاض در سایه سردرگمی سعودی ها برگزار می شود تا رژیم آل سعود دست نشانده های خود را جمع کرده و خواسته های خود را به آنها دیکته کند، بارزترین مسئله در کنفرانس ریاض ایجاد درگیری و کشتار داخلی در یمن است ولی این را باید بگویم که هیچ کنفرانسی نمی تواند به تجاوز علیه یمن مشروعیت ببخشد.

وی تاکید کرد: آنها به دنبال ایجاد ارتش جدید در یمن هستند، همانطور که این کار در سوریه انجام دادند و ارتش موسوم به «ارتش آزاد» را ایجاد کردند. عبد الملک الحوثی با بیان اینکه آنچه که رژیم آل سعود برای کشور ما می خواهد همان دیدگاه اسرائیلی ها نسبت به فلسطینیان و کشورشان است، تاکید کرد: دغدغه آنها حل و فصل مشکل سیاسی نیست بلکه تخریب یمن و کشتار مردم است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟