مرحله اول آزمون سراسری کانکور از امروز در ۲۵ ولایت آغاز شد

  • انتشار: ۸ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 111699

اداره ملی امتحانات اعلام کرد که مرحله اول آزمون سراسری کانکور از امروز رسما در ۲۵ ولایت کشور آغاز شده است.

دوست محمد فیضی، سخنگوی اداره ملی امتحانات گفت که در مرحله اول در ۲۵ ولایت، در مرحله دوم در هشت ولایت و در مرحله سوم آزمون کانکور در ولایت کابل برگزار می‌شود.

بر اساس معلومات این اداره، کانکور در ولایت‌های سمنگان، سرپل، غور، نیمروز، بادغیس، فراه، نورستان، پکتیکا، دایکندی، زابل، ارزگان، هلمند، قندهار، بامیان، میدان‌وردک، لوگر، پکتیا، خوست، کاپیسا، پنجشیر، لغمان، کنر، پروان، ننگرهار و بغلان رسما آغاز شده و قرار است تا دهم ثور ادامه یابد.

مرحله دوم کانکور در ولایت‌های فاریاب، قندوز، جوزجان، غزنی، بلخ، هرات، تخار و پنج حوزه ولایت بدخشان برگزار خواهد شد. روند برگزاری آزمون کانکور در این ولایات در ۲۶ ثور آغاز و در ۳۱ همین ماه پایان می‌یابد.

مرحله سوم آزمون کانکور نیز در کابل برنامه‌ریزی شده است. طبق برنامه، زمان امتحان کانکور در کابل در تاریخ ۱۴ جوزا/ خرداد و در ولسوالی‌های ولایت کابل تاریخ ۱۵ جوزا تعیین شده است.

بر اساس اطلاعات اداره ملی امتحانات، امسال قرار است حدود ۲۰۰ هزار داووطلب در آزمون کانکور شرکت کنند که از این میان، ۱۴۳ هزار داووطلب در دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی دولتی، انیستیتوت‌ها، دارالعلوم‌ها و صنوف شبانه‌ی دانشگاه‌های دولتی جذب خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟