مراسم عزاداری عاشورای حسینی با حضور رئیس جمهور برگزار شد

  • انتشار: ۲ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 10926

 

مراسم باشکوه بزرگداشت سالروز شهادت سید و سالار آزادگان دو عالم، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران ایشان در نقاط مختلف کابل و همزمان در سایر ولایات، با حضور رئیس جمهور اشرف غنی و دیگر شخصیت های برجسته کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، امسال نيز ميليون ها تن از اهل تشيع و تسنن در مرکز و ولايات کشور از روزعاشورا و سالگرد شهادت امام حسين علیه السلام با ختم قرآن مجيد، خيرات ،سينه ‌زنی، زنجيرزنی و سخنرانى درمساجد و تکيه خانه هاى تجليل نمودند .

رييس جمهور اشرف غنى، معاون دوم رياست جمهورى، نماينده فوق العاده رييس جمهور در امور اصلاحات و حکومتدارى در محفلى به همين مناسبت در مسجد جامع حسينيه نبی‌ اکرم در شهر کابل رفته و در خصوص شهادت امام حسين و هفتاد و دو تن از يارانش سخنرانى نمودند.

به گزارش پژواک رييس جمهور گفت که عاشورا «مظهر آزادی و آزاده گی» عاشورا  «مکتب رهايی بخش و ايستاده گی در برابر بی عدالتی، استبداد و ظلم» است و نواسهء رسول خدا حضرت امام حسين علیه السلام و ياران فداکارش در اين روز درس ايثار، فداکاری، شجاعت و پايمردی را به جهانيان آموخت و تجليل از اين روز تجليل از عدالت طلبی و ايستاده گی در برابر استبداد است .

از سوى ديگر داکتر عبدالله عبدالله، رييس اجرايی، انجنير محمدخان و محمد محقق معاونان اول و دوم رياست اجرايی و شماری ديگر از مقام‌ های دولتی در مسجد الزهرا شهر کابل حضور يافته، حادثه کربلا را نقطه عطف در تاريخ مسلمانان جهان دانسته گفتند که از اين روز در حالی سوگواری ميشود که، افغانستان با توطئه دشمن مواجه بوده و در گوشه و کنار کشور نيروهای امنيتی کشور با مخالفين در جنگ ميباشند.

سخنرانان اين مراسم از مردم خواستند تا بجاى تيغ زدن، قمه زنى و ريختاندن خون شان به مناسبت عاشورای حسينی به مجروحين نيروهاى امنيتى خون اهدا کنند.

بر اساس گزارش منابع امنيتى هيچگونه حادثة بزرگ امنيتى رخ نداده است

منابع امنيتى پيش از اين گفته بودند که تدابير شديد امنيتی را برای مراسم عاشورا در مرکز و ولايات گرفته شده و مردم بايد با اطمينان کامل از اين روز تجليل نمايند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟