مراسم عزاداری شام غریبان با حضور آیت الله محسنی در مشهد برگزار شد

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 47940

به گزارش خبرگزاری اطلس، مراسم عزاداری شام غریبان سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) توسط هیئت های مذهبی مهاجرین افغانستانی در مناطق مختلف شهر مشهد برگزار شد.

در مدرسه علیمه حضرت قائم نیز مراسم عزاداری شام غریبان با حضور آیت الله محسنی در مدرسه علیمه حضرت قائم در شهر مشهد برگزارشد.

آیت الله محسنی در این مراسم ضمن اشاره به وحدت شیعه وسنی در افغانستان گفت: شیعه و سنی در یک صف واحد در کنار هم ایستاده اند و دشمنان مردم افغانستان تا کنون نتوانسته اند میان مردم افغانستان علیرغم همه تلاش ها اختلاف ایجاد کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل شیعه و سنی در افغانستان تا حالا وجود نداشته و ندارد، در افغانستان مشکل میان کفر و اسلام است که کفار می خواهند مردم را فریب دهند و مردم باید هوشیار باشند.

وی در ادامه افزود: 12 سال است که شورای علما شیعه و سنی در افغانستان شکل گرفته است و در بیش از 60 منطقه، این شورا مرتب جلسه دارد و در کنار آن شورای های اخوت اسلامی نیز در افغانستان همیشه جلسات منظمی دارند.

به نوشته پارس تودی،این عالم دینی افغانستان گفت: تشکیل شورای های اخوت یکی ااتفاقات خوبی بود که در افغانستان افتاد و این شورا هر هفته در کابل با حضور علمای شیعه و سنی جلسه دارد و در سایر شهرها هم هر دوهفته نشست های آن برگزار می شود.

آیت الله محسنی تصریح تاکید کرد: شیعه و سنی در افغانستان در طول تاریخ در کنار هم به شکل مسالمتآمیز در کنار هم زیسته اند و بعد از این هم دشمنان مردم ما نخواهند توانست این صفوف را بر هم بزنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟