مراسم تحلیف یا مانور قدرت درایران

  • انتشار: ۱۵ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 28265

ایرانی ها ازقدرت رهبری فوق العاده ای برخوردار هستند. با اینکه دو دستگی در درون سیاسیون این کشور وجود دارد، اما خیلی با ظرافت و وسعت نظر ، توان جمعی خود را به رخ رقیبان می کشند.

آنها سیاست مداران اروپایی را به حضور خود می طلبند و با تمام توان، قدرت خود را نشان داده و از سیاست جمعی خود درست دفاع می نمایند.

خانم موگرینی  که سیاست خارجی اروپا را رهبری می کند در مراسم تحلیف روحانی، با نگاه حیرت آمیز، صف کشی های سیاسی و نظامی و انسجام ایرانی ها را نظاره گر بوده و در تطبیق جَو موجود  در جهان غرب با واقعیت های عینی ایران دچار فکر و از ادبیات و جمله بندی داکتر روحانی در سیاست خارجی و بخصوص امریکا در شگفت بود.

روحانی باصراحت بیان نمود که ما با تازه به دوران رسیده ها و کار نکرده های سیاست در اروپا کاری نداریم، اما کار کشته های غرب بدانند که نقض برجام، دودش به چشم همه خواهد رفت و انکه برجام را پاره می کند، خود پرونده ی حیاتش را پاره خواهند نمود.

احتمالا منظور رئیس جمهور ایران همتای چشم آبی اش یعنی ترامپ بود.

تنها رئیس جمهور حضور یافته در محفل، جناب اقای اشرف غنی بود که در صدر مجلس قرارداشت.

اینکه در صحبت های رو در رو،   چه مسائلی مورد بحث دو طرف قرار گرفته هنوز معلوم نیست  و ما منتظریم که جناب مرتضوی ان را نشر نماید.

گرچند که بعضی قلم ها چیز های را در باب مسافرت ومذاکرات هر دو  رئیس جمهور نوشته اند.  از جمله گفته شده نقش بر جسته ای ایران در حمایت از  ائتلاف شمال وتاثیرات ان بر اینده و خیلی از مسائل مهم دیگر همچون مسئله ای اب، وشایعه حمایت ایران  از طالبان و احتمالا  وضعیت مهاجرین مقیم ایران بخشی از مفاد مذاکرات بوده است.

اقبال صادقی

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟