مراسم تحلیف نمایندگان کابل و پکتیا در ارگ برگزار شد

  • انتشار: ۲۵ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 61466

نمایندگان جدید ولایات کابل و پکتیا برای ورود به مجلس نمایندگان توسط رییس جمهور غنی سوگند داده شدند.

غنی امروز (25 ثور) در مراسم تحلیف نمایندگان جدید کابل و پکتیا در ارگ با انتقاد از تاخیر 7 ماهه در اعلام نتایج نهایی ولایت کابل اظهار داشت: «در تاریخ نظام‌های مردم سالار بی‌سابقه است که نتایج انتخابات 7 ماه را در بر بگیرد؛ در این‌که دو کمیسیون سابق بی‌کفایت بود شک و شبهه‌ای وجود ندارد.»

غنی خطاب به نمایندگان جدید کابل و پکتیا گفت که مجلس نمایندگان تکمیل شد؛ پس از این شما با تعهدی که به مردم داده‌اید؛ وظایف کلیدی خود مطابق به قانون اساسی عمل خواهید کرد.

محمداشرف غنی با تاکید بر ضرورت انتخابات پارلمانی غزنی گفت که نبود وکلای منتخب در دوره شانزدهم از غزنی یک خلا بود که توجه کمیسیون را برای تکمیل کردن این خلا می‌خواهد؛ این ضرور است که تمام مردم افغانستان به اساس رای خود در دوره هفدهم پارلمان افغانستان سهم داشته باشند.

به نوشته جمهور؛ وی از نمایندگان جدید خواست که به تصویب قوانین جدیدی به ویژه قانون انتخابات که به مجلس فرستاده می‌شود، توجه کنند.

به گفته او، مردم افغانستان در قانون جدید انتخابات خواستار این است که یک نظام عادلانه نمایندگی وجود داشته باشد؛ مساله حوزه‌ها و نمایندگی عادلانه یکی از موضوعات مورد بحث شما خواهد بود.

این در حالی است که دور هفدهم شورای ملی پس از یک و نیم ماه تاخیر، اوایل ماه جاری توسط رییس جمهور افتتاح شد، اما به دلیل عدم معرفی نمایندگان کابل و پکتیا، نشست‌های مجلس تا هنوز برگزار نشده ‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟