مراسم تحلیف مسن ترین رئیس جمهور آمریکا در میان اعتراض هزاران نفر برگزار شد

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 17177

‘دونالد ترامپ’ شامگاه جمعه در مراسمی که در محوطه کنگره آمریکا برگزار شد به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا سوگند یاد کرد، وی مسن ترین رئیس جمهور آمریکاست که به این مقام برگزیده شده است.

دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا و مراسم تحلیف او بر پایه سنتی دیرپا در آمریکا، روز جمعه ۲۰ ژانویه برگزار شد.

بر اساس برنامه از پیش تعیین شده، مایک پنس معاون دونالد ترامپ، دقایقی پیش از او ادای سوگند کرد.

آقای ترامپ ۷۰ ساله است و مسن‌ترین فردی است که به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شده است.

آقای ترامپ که نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر بود، با پیروزی بر هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها، نام خود را به عنوان رئیس‌جمهور چهل و پنجم ثبت کرد.

از میان رؤسای جمهور پیشین آمریکا که در قید حیات هستند، تنها جرج بوش پدر به دلیل بیماری در مراسم تحلیف حضور نداشت، و باراک اوباما در کنار جرج بوش پسر و جیمی کارتر در این مراسم شرکت کرد.

انتظار می‌رفت ۹۰۰ هزار تن در مراسم تحلیف حضور داشته باشند، و همزمان گزارش می‌رسد که هزاران تن از معترضان به آقای ترامپ هم در واشینگتن دست به تجمع زده‌اند.

آقای ترامپ در شرایطی به قدرت می‌رسد که جمهوری‌خواهان دست کم تا دو سال آینده، کنترل مجلس نمایندگان و سنای آمریکا را هم در دست خواهند داشت.

پس از مراسم تحلیف، باراک اوباما که برای دو دوره ریاست جمهوری را بر عهده داشت ساختمان کنگره را به مقصد محلی که در واشینگتن برای اقامت در نظر گرفته ترک خواهد کرد.

این در حالی است که گروه دیده‌بان حقوق‌بشر، درگزارش تهدیدهایی که مردم در سال 2017 با آن مواجه خواهند بود، ازظهور جنبش های عوامفریبانه دراروپا وانتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا به عنوان مهم ترین مواردی یاد کرد که مردم عادی را تهدید می کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟