مذاکرات پنهانی با طالبان را نخواهیم پذیرفت

  • انتشار: ۲۳ حوت ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 3168
خلیلی

محمد کریم خلیلی اعلام کرد که هیچ گونه معامله پنهانی در مذاکره با طالبان را نخواهد پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پیام آفتاب، معاون دوم رئیس جمهور پیشین در چهارمین سالگرد کشته شدن «عبدالرحمن سید خیلی» فرمانده پیشین پولیس ولایت قندوز، گروه داعش را بزرگترین تهدید در کشور خواند و تاکید دارد که افغانها هیچگاه اجازه به قدرت رسیدن این گروه را در افغانستان نخواهند داد.

وی سربازان تازه نفس داعش را برای افغانستان خطر ساز دانست و گفت که معامله با طالبان را به بهانه صلح نمی پذیرد.

کریم خلیلی افزود: «به دادن هر گونه قربانی برای صلح حاضر هستیم، اما اگر به شکل دیگر باشد برای ما قابل پذیرش نیست. ملت را نمی گذاریم که بار دیگر به تاریکی برود و هر گز اجازه نمیدهیم که داعش در افغانستان جای پا پیدا کرده و یا به قدرت برسد.»

یونس قانونی نیز در این مراسم گفت: «اگر با بخشی از مخالفین صلح شود و نسل جوان داعش جنگ را دوام دهد این کار به معنی انتقال جنگ از مرزها به خانه های افغانها خواهد بود.»

وزیر داخله نیز تامین ثبات پایدار را نیازمند یکجا شدن دست ها دانست و تاکید کرد که باید مذاکره با شورشیان در بیرون از مرزهای افغانستان صلح به بار آورد که فردای افغانها آرامتر از گذشته شده و به پایان جنگ در این کشور بینجامد.

نورالحق علومی وزیر امور داخله گفت: «ما از صلح حمایت می کنیم و مذاکره که در بیرون صورت می گیرد باید از تامین صلح همیشگی در کشور اطمینان دهد.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟