مذاکرات پاکستانی-آمریکایی با طعم افغانستان!

  • انتشار: ۱۸ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 11313

«راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان قرار است در سفر خود به پاکستان در خصوص اوضاع افغانستان با مقامات واشنگتن گفت‌وگو خواهد کرد.

بخ گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبون»،نوشت: قرار است «راحیل شریف» در تاریخ 15 نوامبر سال جاری برای گفت‌وگو با مقامات وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا به واشنگتن سفر خواهد کرد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان در حالی به آمریکا سفر می‌کند که «نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان چندی قبل با امید بهبود روابط واشنگتن – اسلام‌آباد، به آمریکا سفر کرد که دستاورد چندانی در پی نداشت.

بر اساس این گزارش، با وجود مذاکرات  4روزه نخست‌وزیر پاکستان با مقامات عالی‌رتبه از جمله رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور آمریکا به نظر می‌رسد که 2 کشور در مورد مسائل پاکستان با هند و افغانستان به توافق نرسیده‌اند و مشکلات با افغانستان، هند و اختلافات بر سر تهدیدات هسته‌ای در جنوب آسیا همچنان باقی مانده است.

این در حالی است که پاکستان برای نخستین بار از وزیر امور خارجه هند دعوت کرده تا در یک کنفرانس مهم منطقه‌ای درخصوص اوضاع افغانستان (پروسه استانبول، قلب آسیا) که قرار است کمتر از یک ماه آینده در سطح وزیران امور خارجه یا نمایندگان آنان، به میزبانی اسلام آباد برگزار شود، شرکت کند.

اما برخی کارشناسان بر این باورند که مشکلات گفته شده جزء مسائل امنیتی است بنابراین، احتمال مذاکره واشنگتن با ژنرال «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان در ماه آینده وجود دارد.

رئیس ستاد ارتش پاکستان هفته گذشته برای دیدار رسمی با مقامات عربستان و گفت‌وگو در مورد گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی به ریاض سفر کرده است.

رئیس ستاد ارتش پاکستان در سفر قبلی به آمریکا در ماه نوامبر سال گذشته میلادی و دیدار با مقامات این کشور عملیات نظامی ارتش علیه تروریست‌ها در مناطق قبایلی پاکستان مورد بحث قرار داده بود.

هنوز دهلی‌نو به دعوت رسمی اسلام آباد پاسخ نداده است. در صورتی که «سوشما سوراج» وزیر خارجه هند در کنفرانس قلب آسیا به میزبانی پاکستان شرکت کند، این حضور می‌تواند تا حد زیادی باعث کاسته شدن از تنش‌های فعلی موجود میان هند و پاکستان باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟