مذاکرات آمریکا و طالبان برای دو روز متوقف شد

  • انتشار: ۱۶ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1
  • شناسه مطلب: 65567

«زلمی خلیل‌زاد»، نمایندۀ ویژه امریکا برای صلح افغانستان، از توقف دو روزه گفتگو های صلح با طالبان خبر داد.

خلیل‌زاد، در گفتگوی ویژه با طلوع‌نیوز در قطر گفت که این توقف ازبهر نشست بین الافغانی که قرار است به روزهای یک‌شنبه و دوشنبه در دوحه برگزار شود، به میان آمده‌ و قرار است روز نهم ماه جولای (۱۸سرطان) دوباره آغاز شود.

وی اظهار داشت، در این شش روز گفتگو با طالبان، دربارۀ چهار موضوع – مبارزه با هراس‌افگنی، خروج نیروهای خارجی از افغانستان، گفتگوهای میان افغانان و برقراری آتش‌بس – پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌است. 

او افزود: «ما در مجالس پیشتر راپور دادم به مردم افغانستان که ما دربارۀ مسلۀ تروریسم پشرفت کردفه بودیم؛ حالا می‌خواهم برای شان بگویم که ما در هرچهار موضوع پیشرفت کردیم؛ کار ختم نیست. امیدوار استم که هرچه زودتر از نقطه نظر امریکا که به یک موافقه‌ای برسیم.» 

همچنین خلیلزاد تاکید کرد همزمان با گفتگو با طالبان، با حکومت افغانستان نیز در گفتگو است: «من می‌خواهم به مردم افغانستان بگویم که ما با حکومت هم در مذاکره هستیم و می‌خواهیم مثلی‌که با طالبان که یک قسمت اراضی افغانستان را کنترل می‌کنند در مباحثه روی موضوعات استیم با حکومت افغانستان هم هستیم. امروز هم به جناب رییس‌جمهور[اشرف غنی] بیشتر از یک ساعت صحبت کردم.»

گفتنی است، نشست دو روزۀ بین الافغانی قرار است امروز (یک‌شنبه، ۱۵ سرطان) در دوحه آغاز شود. در حدود شصت تن از افغانستان و پانزده عضو گروه طالبان در این نشست شرکت خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟