مدیریت قاعدگی با دو اپلیکیشن عالی برای خانمها

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۴۰۰
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 111202

پیشرفت تکنولوژی و وجود تلفن های همراه هوشمند صرف نظر از مضراتش، سهولت و آسایشی نسبی را در زندگی روزمره ما به ارمغان آورده اند.

می توان اپلیکیشن های متعددی را برای امور مختلف به جهت ایجاد سهولت در کار و زندگی از اینترنت دانلود کرد و از آن بهره برد. یکی از این اپلیکیشن ها که نصب آن بر تلفن همراه برای هر بانویی جزء ضروریات به شمار می رود اپ های مربوط به دوران قاعدگی می باشند.

معرفی اپلیکشین هایی برای ایام قاعدگی
معرفی اپلیکشین هایی برای ایام قاعدگی

زمان آن رسیده است که به جای رنگی و یا قرمز کردن صفحات تقویم های کاغذی تان برای ثبت قاعدگی یا شمارش روزها برای رسیدن به آن، از یک تقویم هوشمند استفاده کنید.

دنبال کردن سیکل و زمان های قاعدگی برای خانم ها دارای اهمیت زیادی می باشد، اهمیت این قضیه تا آنجاست که حتی می تواند یکی از روش ها و راه های موثر برای پیشگیری از بارداری را به دنبال داشته باشد.

شاید در گذشته این امر یعنی پیگیری دوره قاعدگی برای خانم ها یک امر بعید و دشوار به شمار می آمد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن اپ های مختلف در این زمین، این مشکل برای خانم ها تسهیل شده است.

بانوان عزیز می توانند با کمک امکانات و برنامه های هوشمندی که وارد دنیای گوشی های هوشمند شده اند دوران قاعدگی آرامی را بگذرانند.

این اپ ها به شما این امکان را می دهد که روابط زناشویی بهتر و بدون استرسی را تجربه کنید و همچنین از باردرای تان لذت ببرید.

با کمک این برنامه ها می توانید دوره های قاعدگی تان را به خوبی مدیریت کنید و بدون هیچ استرسی روز شروع دوره بعدی تان را پیش بینی کنید.

همچنین می توانید از طریق این اپ و داده هایی که به آن می دهید روزهای تخمک گذاری تان را پیش بینی کرده اقدام به باروری نمایید.

ثبت علائم جسمی و روحی روزانه مانند خونریزی، ترشح، درد و… و همچنین نشان دادن میزان شانس باروری هر بانو در تمامی روزهای ماه، شمارش بارداری هفته به هفته و … از قابلیت هایی است که این اپلیکیشن ها به شما می دهند.

آیفون

بانوانی که از تلفن های همراه آیفون استفاده می کنند می توانند از اپلیکیشن پریود ترکر (Period tracker)  برای این منظور بهره ببرند.

معرفی اپلیکشین هایی برای ایام قاعدگی
معرفی اپلیکشین هایی برای ایام قاعدگی

این برنامه یک تقویم جامع و کامل برای پیگیری دوره های قاعدگی خانم ها می باشد و به شما اطلاعات جامعی در ارتباط با این موضوع را ارائه می دهد.

قابلیت های period tracker

این اپلیکیشن از قابلیت های متنوعی برخوردار است و اطلاعات دقیقی در اختیار کاربران خود می گذارد. با استفاده از این اپ می توانید اطلاعات کاملی در خصوص دوران قاعدگی خودتان و همچنین وضعیت جسمانی تان به دست آورید.

یکی از مهم ترین و در واقع اصلی ترین قابلیت این اپ توانایی آن در خصوص پیش بینی پریودهای بعدی می باشد. به این وسیله شما می توانید آگاه شوید که در آینده چه روزی دورخ ماهیانه شما شروع خواهد شد.

از دیگر ویژگی های این اپلیکیشن این است که به شما دوران اوج تخمک گذاری را نمایش می دهد که شما از این طریق می توانید از بارداری های ناخواسته جلوگیری کنید.

از دیگر قابلیت ها و ویژگی های پریود ترکر می توان به بهره مندی آن از تقویم شمسی اشاره کرد. همچنین این برنامه به بانوان این امکان را می دهد که برای موضوعاتی که در نظر دارند یادداشت نیز انجام دهند. آنها می توانند زمان آغاز علائم سیکل بعدی پریود شان را هم به این وسیله پیش بینی کنند.

این اپ بسیار کاربردی و مفید است و مدام در حال آپدیت شدن است که این هم یکی دیگر از مزایای آن می باشد. خبر خوب این که اپلیکیشن پریود ترکر رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و سیستم های عامل آی اوس ۸ به بالا می توانند آن را دریافت کنند.

در هر حال اگر به دنبال یک برنامه آی او اس مناسب برای پیگیری وضعیت سیکل های قاعدگی خودتان هستند این اپ می تواند بهترین گزینه برای شما باشد که بی شک از نصب آن پشیمان نخواهید شد.

از نقاط قوت این اپلیکیشن می توان به رایگان بودن آن، رابط کاربری خوب و همچنین قابلیت های متنوع و دقیقش اشاره کرد.

معرفی اپلیکشین هایی برای ایام قاعدگی
معرفی اپلیکشین هایی برای ایام قاعدگی

اندروید

از دیگر اپ های کاربردی برای این منظور که قابل نصب در گوشی های اندروید هستند، اپلیکیشن Pepapp  می باشد. این برنامه به خانم هایی که کاربر اندروید هستند این امکان را می دهد که تمام هر آن چیزی که مربوط به عادت ماهانه شان می شود را در اختیار داشته باشند.

این اپ نیز مانند دیگر برنامه های مشابه به شما کمک می کند تا روز پریودتان در ماه آینده را به راحتی پیش بینی کنید. همچنین به شما کمک می کند تا بهترین روز برای بارداری تان را بدانید.

از دیگر نرم افزارهایی که به شما در زمینه قاعدگی تان کمک می کند، برنامه پروید میت است. این اپلیکیشن به شما کمک می کند تا به وسیله آن به اطلاعات چرخه قاعدگی تان به شکل سالانه و یا ماهیانه دسترسی داشته باشید.

همچنین مانند دیگر اپ های دوران قاعدگی به بانوان کمک می کند تا از روز تخمک گذاری شان مطلع شوند و روز تخمک گذاری شان را در تقویم به راحتی مشاهده کنند.

خانم هایی که دوران قاعدگی نامنظم دارند و در شمارش روز تخمک گذاری و چرخه باروری شان با مشکل مواجه هستند می توانند به شکل میانگین زمان پریود بعدی شان را و همچنین روزهای تخمک گذرای خود را در دست داشته باشند.

این نرم افزار به شما این امکان را نیز می دهد که قرص های ضد بارداری و سایر روش های پیشگیری از بارداری و یا مصرف داروهای دیگرشان را در برنامه وارد کنند و در زمان تعیین شده از آلارم تقویم شان برای به یاد آوری استفاده کنند.

گاهی نیز ممکن است پریود شما منظم باشد اما به دلیل مشغله های کاری، روز آن را فراموش کرده باشید، در این زمان است که این برنامه به کمک شما می آید و شما را از سردرگمی قاعدگی! نجات می دهد.