مدل غربی دفاع از حقوق بشر!!!

  • انتشار: ۲۸ سنبله ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللدیدگاه
  • شناسه مطلب: 133130

هرروز در گوشه و کنار جهان ده‌ها زن و کودک بی‌گناه توسط ایادی استکبار (اسرائیل، عربستان سعودی، داعش و القاعده) به فجیع ترین وضعیت قلع و قمع می‌شوند اما کشور های به اصطلاح مدافع حقوق بشر غربی با کمال خونسردی چشمانش را در مقابل اینهمه جنایت می‌بندند و سکوت مرگبار اختیار میکنند!
مثل نسل کشی هزاره‌های شیعه توسط گروهک های تکفیری در افغانستان، کشتار بی‌رحمانه مرد یمن توسط آل سعود، کشتار وحشیانه مردم فلسطین توسط اسرائیل غاصب و…
گویا اینها بشر نیستند و حقوقی ندارند؟!
اما اگر مجرمی در یک کشوری که همسو با منافع استکبار نیست مجازات شود داد و بیداد حقوق بشری غربیها گوش جهانیان را کر کرده و غول‌های رسانه‌ای آنها تمام برنامه های عادی خود را قطع کرده با آب و تاب آنرا منعکس می‌کنند.
نمونه عینی آن همین فوت مهسا امینی است، جدا از اینکه مقصر اصلی این حادثه کیست؟ و عاملین آن در صورت قصور باید مجازات شوند، حرف اصلی این است که غربیها برای چه آنرا اینقدر جدی گرفته‌اند آیا دل آنها برای حقوق بشر میسوزد یا چیز دیگر؟!
اگر واقعاً آنها این اندازه بشر دوست هستند چرا برای جمال خاشق چی بیچاره که زنده بدنش در کنسولگری عربستان با اره برقی تکه تکه شد کاری نکردند، چرا کسی در این قضیه از سوی کشورهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر مورد پیگرد قرار نگرفت؟!
چرا به جنایات گروهک های تکفیری در نسل کشی هزاره‌ها ترتیب اثر داده نمی‌شود؟!
چرا به قتل عام مردم یمن کسی اعتراض نمی‌کند؟!
چرا به کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین کسی توجه نمی کند؟!
؟؟؟؟

محمد احسانی

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟