مدل بستن شال گردن بهمراه تصویر

  • انتشار: ۲۷ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 78026

هنگامی که هوا رفته رفته سرد می شود نیاز به شال گردن از هر زمانی دیگری بیشتر است. مدل های بستن شال گردن می تواند متنوع باشد. استفاده از شال گردن علاوه بر گرم کردن سر و گردن می تواند جنبه زیبایی و تزیینی را هم داشته باشد. در این مقاله ابتدا به تاریخچه استفاده از شال گردن و س‍‍‍پس به معرفی چند مدل از بستن شال گردن می پردازیم.

تاریخچه استفاده از شال گردن به مصر باستان بر می گردد، از اولین علایم به کار گیری از شال گردن در تصویری از ملکه  نفرتی تی همسر آخناتون بزرگ که از شال گردن ضخیمی با سر مخروطی استفاده کرده، مشاهده شده است. در کشور چین و زمان امپراطوری  چنگ، رده بندی نظامی را با شال گردن ها انجام می دادند و در پی این اقدام چینی ها کرواسی هم از آن چنین استفاده ای را می کردند. بدین صورت که شال گردن های بلند از جنس ابریشم مخصوص مقامات عالی رتبه و سرپوش های نخی مخصوص سربازان بود.  

تا قرن ۱۹ استفاده از شال گردن در دنیای مد و فشن خیلی مرسوم نبود. در بخش هایی از تاریخ مصارفی مانند عرق گیر و دستمال نظافت از آن داشتند تا آنجا که طراحان مد، کارایی و پتاسیل بیشتری نسبت به تنوع این اکسسوری پیدا کردند. بدین ترتیب که با در نظر گرفتن  لباس های کشورهای مختلف مانند هند، طرح ها و جنس های متفاوتی را امتحان کردند.

اولین شال گردن را هرمس امپراطور فرانسه، از جنس ابریشم و طرح دار در سال۱۸۳۷ طراحی کرد. در همان سال بعد از تاج گذاری ملکه ویکتوریا، که مروج بستن دستمال گردن های ابریشمی بسیار زیبا بود، صنعت مد و فشن در اروپا و آمریکا از شال گردن استقبال بسیار زیادی کردند و مدل های مختلف شال گردن وارد بازار مد شد. از همان زمان جنس و طرح پارچه طبقه اجتماعی  و سلیقه افراد را نشان می داد.

با گذشت زمان ومحبوب تر شدن شال گردن ها در بین طرفداران مد، طراحان و تولیدکنندگان آن جنس ها و مدل های جدیدی را وارد بازار مد می کردند. پارچه ها جنس های مختلفی داشتند از جمله: ابریشم، نخ، کتان، پنبه، کشمیر، شیفون و مخلوط پشم

در قرن ۲۰ بعد از انقلاب صنعتی، طرح ها و چاپ های جدیدی برای شال گردن ها وارد بازار مد شد. هرمس طرح های تزیینی برای روی شال گردن های ابریشمی دست بافت را پیشنهاد کرد که به زیبایی بسیاری رو شال گردن ها چاپ می شدند. طرحان مد و فشن امرزه در تمام دنیا با همکاری یکدیگر طرح های خلاقی را روی شال گردن ها پیاده می کنند.آنها با استفاده از آثار هنری موجود، طرح ها را به پارچه منتقل وشال گردن ها را تولید می کنند. در ادامه مطلب به معرفی چند مدل  بستن شال گردن می پردازیم .

انواع مدل بستن شال گردن

برای یادگیری و درک بهتراین مدل ها ضمن توضیحات ارائه شده به تصاویرهر مدل توجه کنید.

مدل گره مجازی

در هوای روزهای سرد سال با استفاده از این مدل که مناسب شال گردن های بلند و پهن است، میتوان هم استایلی شیک داشته باشید و هم اینکه از بدنتان در برابرسوز سرما محافظت کنید. برای بستن این مدل بتدا شال گردن را روی گردن بیاندازید بطوری که یک طرف آن بیشتر آویزان باشد با همان طرف یک حلقه ایجاد کرده و سر شال را داخل حلقه رد و سپس طرف دیگر شال را نیز به همین صورت از داخل حلقه رد می کنیم.

مدل بستن شال گردن

مدل گره فشن

در این مدل ابتدا شال گردن را از وسط تا بزنید.سپس شال را به صورتی که حلقه ای ایجاد شده روی شانه قرار دهید.یکی از انتهای شال را از داخل حلقه و یکی دیگر را ابتدا از رو و سپس از داخل حلقه رد کنید و در آخرشال را فیکس کنید.

مدل فرانسوی

برای بستن این مدل از شال گردن، ابتدا شال گردن را روی گردن بطوری که هر دو طرف آن مساوی باشد قرار دهید وسپس دو طرف شال گردن که آزاد است را از بین فضایی که ایجاد شده است رد کنید و در آخر گره را کمی محکم کنید.

مدل گره

در این مدل ابتدا نیازمند شال گردن با طول متوسط هستید سپس شال گردن را روی گردن قرار بدهید به صورتی که یک طرف آن بیشتر باشد و همان سر را از زیر طرف دیگر و فضای ایجاد شده عبور داده در آخر از روی خودش بیرون بدهید.

مدل بستن شال گردن

مدل حلقه ای با گره

در بستن این مدل ابتدا باید شال گردن را از وسط تا بزنید.سپس به صورتی که حلقه ایجاد شده روی شانه باشد شال را قرار دهید.سپس انتهای هر دو طرف شال را از داخل حلقه عبور دهید وانتهای شال گردن را از زیر قسمت حلوی گردن به سمت بالا بکشید و دوباره قسمت انتها رابرگردانید و از داخل حلقه رد کنید و به سمت پایین بکشید.در آخرگره را فیکس کنید.

مدل دو پیچ

برای بستن این مدل نیاز به شال گردن های بلند دارید.ایتدا شال گردن را روی گردن قرار دهید و هر سر شال را یک دور به دور گردن بپیچید و سر آن را از روی شانه عبور دهید و در آخر هر سر شال را به قسمت جلو بیاورید.

مدل پیچی برعکس

برای این مدل که مناسب شال گردن های بلند و متوسط است باید شال گردن را روی شانه به صورتی که هر دو سمت آن یک اندازه باشد.سپس هر طرف شال را روی شانه طرف مقابل بیاندازید.

مدل بستن شال گردن

مدل حلقه ای

در این مدل می بایست ابتدا شال گردن را از وسط تا بزنید.سپس به صورتی که حلقه ایجاد شده روی شانه باشد شال را قرار دهید.سپس هر دو انتهای شال رااز داخل حلقه عبور دهید و در آخر شال را محکم کنید.

مدل پیچی

برای بستن این مدل ا که مناسب شال کردن هایی با طول متوسط است. ابتدا شال گردن را به صورتی که یک سمت آن بیشتر است را روی گردن قرار دهید. سپس سمت بلند شال را یک دور، دور گردن خود بپیچید و انتهای آن را روی شانه قرار دهید.

مدل بستن شال گردن

امیدواریم با ارائه این مطالب توجه و رضایت شما همراهان گرامی را جلب کرده باشیم.