مدال «آزادی بیان» به کرزی رسید

  • انتشار: ۱۴ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 4997

«مرکز اطلاعات و رسانه‌های دولت» طی مراسمی مدال «قهرمان آزادی بیان» را به حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشورمان اهدا و از تلاشهای وی برای تحقق آزادی بیان طی دوره ریاستش  تقدیر به عمل آورند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از افغان ایرکا، در این مراسم که از طرف شورای سراسری ژورنالیست‌های افغانستان در مرکز اطلاعات و رسانه‌های دولت برگزار شده بود، حامد کرزی رئیس جمهور سابق کشورمان آزادی بیان را یکی از دستاوردهای بزرگ مردم افغانستان عنوان کرد و همه را به تقویت و نهادینه شدن آزادی بیان دعوت کرد.

رئیس جمهور سابق کشورمان در سخنان خود گفت: مردم افغانستان بیش از مردمان هر کشور دیگری به آزادی بیان ارج می گذارد و باید رسانه‌ها تلاش‌های بیشتری را برای بهتر شدن آزادی بیان به خرج دهند.

وی افزود: آزادی بیان تازمانی برای ما ارجحیت دارد که منافی منافع ملی نباشد، زمانی که آزادی بیان منافع افغانستان را زیر سئوال ببرد، رسانه ها و سیاست مداران همه باید یک دست در کنار منافع ملی خود بایستیم.

سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ سابق کشور نیز در سخنانی اظهار داشت: تعدادی در افغانستان به این نظر هستند که آزادی بیان هدیه کشور های مغرب زمین است در حالیکه آزادی بیان امروزی ما محصول قربانی های چندین نسل قبل است که با ایثارگری های بی نظیر خود آن را به ما ارمغان دادند.

رهین ایجاد خطوط قرمز را برای انتقاد و آزادی بیان در افغانستان مهم ارزیابی کرد و افزود: هر کشوری برای آزادی های مدنی خود خط قرمزی دارد و هر آن چه که با این خطوط در منافات باشد آن را نمی پذیرند.

وی رسانه های کشور را مخاطب قرار داد و گفت: رسانه ها در کنار مسائل اطلاع رسانی و تفریحی خود باید به برنامه های آموزشی نیز توجه داشته باشند زیرا جامعه و مردم افغانستان به آموزش و روان درمانی اجتماعی نیاز دارند.

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. Hafizullah Barekzai
    (۱۸ ثور ۱۳۹۴)

    لطفآ خبرتان را تصیح نماید لقب قهرمان ازادی بیان از طرف شورای ژورنالیستان افغانستان اداره که درسرتاسرافغانستان نماینده گی دارد به حامدکرزی ایوارد داده شده است نه مرکزرسانه ها

نظر شما چیست؟