مخالفت نمایندگان ولایت غزنی با تصمیم کمیسیون انتخابات در مورد این ولایت

  • انتشار: ۵ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 44333

بعد از تصمیم کمیسیون انتخابات در مورد کوچک کردن حوزه های انتخاباتی به سه حوزه در ولایت غزنی، تعدادی از نمایندگان این ولایت در اعتراض به این تصمیم کمیسیون گفتند که برای مقابله با هر نوع قانون شکنی و زورگویی، مسوولیت ملی و دینی داریم و تا آخرین دم از قانون و حقوق مردم غزنی دفاع می‌کنیم.

نمایندگان ولایت غزنی در مجلس نمایندگان امروز (سه شنبه) در یک نشست خبری، مخالفت شان را با طرح حوزه‌ای  کردن انتخابات در ولایت غزنی اعلام و تاکید کردند که آنان «برای مقابله با هر نوع قانون شکنی و زورگویی، مسوولیت ملی و دینی داریم و تا آخرین دم از قانون و حقوق مردم غزنی دفاع می‌کنیم.»

آنان می گویند که  خواست مردم غزنی از حکومت این بود که زمینه برگزاری انتخابات را در غزنی فراهم کنند، نه این که کمیسیون دست به یک عمل غیر قانونی بزند، استثنا قرار دادن یک منطقه نتیجه‌ی خطرناکی در پی خواهد داشت.

نمایندگان ولایت غزنی می گویند که ما از داعیه معترضان غزنی حمایت می‌کنیم. آنان حق دارند که در انتخابات شرکت کنند، شکایت ما از حکومت است؛ چون بجای که زمینه انتخابات را برای همه‌ی مردم فراهم کند، دست به یک اقدام غیر قانونی می‌زند.

کمیسیون مستقل انتخابات شب گذشته تصمیم گرفت که ولایت غزنی را به سه حوزه انتخاباتی تقسیم کند، این تصمیم در حالی گرفته می شود که تاکنون هیچ شخصی نتوانسته است خود را برای نامزدی پارلمان و یا شورای ولسوالی ثبت نام کند.

عزیزالله ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات گفته بود که در نشست این کمیسیون فیصله شد که ولایت غزنی به سه حوزه انتخاباتی کوچک‌تر تقسیم شده و انتخابات در این ولایت به ‌صورت حوزه‌یی برگزار شود.

به گفته‌ی او، این تصمیم در حضور نمایندگان ریاست‌جمهوری، ریاست اجرایی، اداره ارگان‌های محلی، کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی، احصایه مرکزی و نهادهای امنیتی گرفته شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟