مخالفت دولت با بازگشایی دفتر طالبان در قطر

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 5071

«شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان در نشست خبری امروز خود در کابل گفت: افغانستان دارای حکومت واحد است و ما مخالفت خود را با بازگشایی مجدد دفتر طالبان در قطر اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری اطلس وی افزود: دولت افغانستان هم برای شرکت در نشست دو روزه قطر دعوت شده بود، اما به صورت رسمی در این نشست شرکت نکرد.

سخنگوى وزارت امور خارجه افغانستان تصریح کرد: نشست دو روزه در قطر نشستی غیررسمى بود به همین دلیل مقامات رسمى حکومت در آن شرکت نکردند و شخصیت‌هایى که از افغانستان رفته‌اند، از آدرس‌هاى شخصى خود در این نشست شرکت کردند.

این در حالی است که یکی از خواسته‌های طالبان در نشست قطر که در قالب یک بیانیه منتشر شده، ایجاد یک دفتر مشخص برای پیگیری امور این گروه بوده است.

سخنگوى وزارت امور خارجه افغانستان اظهار داشت: تلاش‌هاى دولت افغانستان، در راستاى آغاز عملى گفت‌وگوهاى صلح جریان دارد.

گزارش‌ها حاکی از ان است که طالبان در این نشست پیشنهاد توقف جنگ علیه مواضع دولت افغانستان را رد کرده و نمایندگان آن اذعان داشته‌اند که تا زمان تحقق خواسته‌های خود، دست از جنگ نخواهند کشید.

دفتر سیاسی طالبان در قطر در زمان ریاست‌جمهوری حامد کرزی راه‌اندازی شده بود، اما طالبان آن را دفتر رسمی خود ندانسته و حکومت افغانستان هم با بازگشایی آن مخالفت کرد و سرانجام فعالیت این دفتر به حالت تعلیق درآمد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟