مخالفت تیم حقوقی ترامپ با استیضاح وی؛ این غیرقانونی است

  • انتشار: ۲۹ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 74695

تیم حقوقی مدافع رئیس‌جمهور آمریکا اقدام دموکرات‌ها برای محاکمه ترامپ را غیر قانونی و ناقض قانون اساسی و تلاش برای دخالت در نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دانست.

به نقل از اسپوتنیک، تیم حقوقی مدافع رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه در آستانه برگزاری جلسه محاکمه ترامپ گفت که «اقدام دموکرات‌ها در استیضاح و محاکمه وی، در واقع نوعی تعرض به حقوق ملت آمریکا در انتخاب آزادانه رئیس‌جمهورشان است».

یک منبع نزدیک به تیم حقوقی و انجمن وکلای مدافع ترامپ گفت: «این اقدام تلاش غیرقانونی دموکرات‌ها برای لغو نتایج انتخابات سال ۲۰۱۶ و مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ است که قرار است چند ماه دیگر برگزار شود».

منبع مذکور مدعی شد: «مساله عزل ترامپ مطابق با قانون اساسی آمریکا نیست، چون وی مرتکب هیچ جرمی نشده و یا قانونی را نقض نکرده است».

رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا اعلام کرد که جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ رئیس‎جمهور این کشور، روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته، پرونده استیضاح ترامپ را با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «ممانعت در تحقیقات کنگره» نهایی کردند، تا وی را به سومین رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا تبدیل کنند که در موقعیت استیضاح قرار می‌گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟