مخالفان جنرال دوستم با ایجاد حزب جنبش ملی نوین اعلام موجودیت کردند

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 24285

حزب جنبش ملی نوین افغانستان که متشکل از ترکتباران مخالف جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور از جمله احمد ایشچی است، اعلام موجودیت کرد. محمد سالم ساعی رهبر این حزب در یک نشست خبری موضع این حزب را تشریح کرد.

درحالی حزب جنبش ملی نوین افغانستان با رهبری سالم ساعی اعلام موجودیت کرد که گفته می‌شود اعضای این حزب متشکل از ترک‌تبارانی بوده که مخالف دوستم هستند.

حزب جنبش ملی نوین افغانستان که در حقیقت شاخه انشعابی حزب جنبش برشمرده می‌شود با عضویت احمد ایشچی والی سابق ولایت جوزجان روز گذشته با برگزاری یک نشست خبری در کابل اعلام موجودیت کرد.

محمد سالم ساعی رهبر این حزب در نشست خبری اظهار کرد: حزب جنبش ملی نوین در همین ابتدای فعالیت خود حملات اخیر در کابل و هرات را محکوم کرده و از حکومت افغانستان می‌خواهد تا در نهادهای امنیتی اصلاحات اساسی ایجاد کند.

وی همچنین از حکومت افغانستان خواستار محاکمه عاملان تیراندازی به معترضان تظاهرات ۱۲ جوزا در کابل شد.

رهبر شاخه انشعابی حزب دوستم با حمایت از اشرف‌غنی گفت: حزب جنبش نوین ملی از حکومت تحت رهبری غنی حمایت کرده اما به عقیده ما رئیس‌جمهور باید اصلاحاتی در زمینه مشارکت عادلانه اقوام در حکومت ایجاد کند.

ساعی با تاکید بر اینکه برخی ائتلاف‌های سیاسی با هدف باج‌گیری از دولت تشکیل می‌شوند، عنوان کرد: این ائتلاف‌ها نه تنها موثر نبوده بلکه مشکلات فراوانی در مسیر اداره کشور ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: حزب جنبش ملی نوین افغانستان خواستار ایجاد وحدت ملی میان همه اقشار، اقوام و احزاب در افغانستان است.

این در حالیست که این حزب تازه‌تاسیس متشکل از چهره‌های جوان ترک‌تباران و مخالفان جنرال دوستم است.

پس ازا ین اعلام موجودیت، حزب جنبش به رهبری پسر دوستم اعلام کرده که این حزب وابسته به حکومت بوده و هیچ خلل و شکافی در حزب جنبش وارد نمی‌سازد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟