مخاطرات «شهر خیالی» به تصویر کشیده میشود

  • انتشار: ۶ جدی ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 11897

خبرگزاری رها تفاهمنامه ای را با وزارت امور مهاجران و عودت کنندگان به امضاء رساند تا مشکلات و عواقب مهاجرت افغانستانی ها را به کشورهای اروپایی به تصویر بکشاند.

به گزارش خبرگزاری اطلس، این مستند تحت عنوان “مسافران شهر خیالی” مشکلات مسافرانی که به صورت غیر قانونی مزرهای ایران، ترکیه و سر انجام یونان را سپری می کنند تا خود را به کشورهای اروپایی برساند را به نمایش می گذارد.

مرتضی احمدزاده، رئیس خبرگزاری رها گفت که این مستند فعالیت های قاچاقبران، برخورد محافظان مرزی کشورهای مسیر، چگونگی پذیرش مهاجران افغانستانی و اظهارات برخی از پناهندگان را به نمایش می گذارد.

او اضافه کرد که علاوه بر عواقبی که منتظر این مسافران هست، به نگرانی ها و دردسرهایی که خانواده های این مسافران متحمل می شوند نیز پرداخته می شود.

این مستند در حالی قرار است ساخته شود که طی چهار ماه اخیر بیش از 150 هزار افغانستانی به کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داده اند.

بر اساس گزارش های و شواهد هم اکنون نیز شهروندان نیز در حال مهاجرت هستند ولی این آمار ممکن است با گرم شدن هوا بیشتر شود.

سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجران و عودت کنندگان اخیرا در یک سمینار تخصصی مهاجرت گفته بود که ناامنی فیزیکی و روانی بین مردم باعث شده است که تعداد کثیری از مردم دست به مهاجرت بزنند.

او اظهار کرده بود که این مردم از عواقب این مهاجرت های خبر ندارند و دست به این سفرهای خطرناک می زنند.

براساس گزارش های منتشر شده در سال جاری بیش از 150 تبعه افغانستان در اب های ترکیه و یونان غرق شده است و دفتر سازمان بین المللی مهاجرت نیز گزارش داده است که بیش از 10 میلیارد دالر پول به جیب قاچاق بران رفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟