محکومیت اهانت صهیونیست ها به پیامبر اکرم (ص) در راهپیمایی پرچم

  • انتشار: ۹ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 130746

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اهانت شرکت کنندگان صهیونیستی در راهپیمایی پرچم در شهر قدس اشغالی به پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.

به نقل از الشروق، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، افراط‌ گرایان صهیونیستی اقدام به هتک حرمت پیامبر اکرم (ص) کرده و شعارهایی نژاد پرستانه علیه اعراب و فلسطینیان سر دادند.

در این بیانیه همچنین آمده است، این وزارتخانه راهپیمایی پرچم یهودیان و همچنین تجاوز و عملیات سرکوب‌گرایانه و اقدامات وحشیانه در حق فلسطینیان را محکوم می‌کند.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، وزارت خارجه فلسطین، دولت اسرائیل به ریاست نفتالی بنت را مسئول کامل و مستقیم این حملات وحشیانه می‌داند.

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه خود همچنین اعلام کرد، افتخار نفتالی بنت به این راهپیمایی و اقدامات خصمانه همراه با آن، بی‌توجهی اسرائیل به جامعه جهانی و قطعنامه‌های سازمان ملل را نشان می‌دهد.

این وزارتخانه تاکید کرد که راهپیمایی پرچم شهروندان فلسطینی در خیابان‌ها و شهرک‌های شهر قدس اشغالی، دلیل و گواهی قاطع بر شکست دولت رژیم اشغالگر در الحاق شهر قدس و یهودی سازی آن است.

ده‌ها هزار شهرک‌نشین عصر یکشنبه به مناسبت سالروز اشغال بخش شرقی شهر قدس اشغالی، راهپیمایی موسوم به “پرچم‌ها” را در این شهر برپا کردند که در ادامه موجب آغاز درگیری‌هایی میان آنها و فلسطینی‌ها شد و طی آن ۱۹۹ فلسطینی زخمی شده و ۵۰ تن دیگر بازداشت شدند.

همزمان با راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان، تعدادی از فلسطینی‌های ساکن قدس اشغالی و شهر رام الله با برگزاری راهپیمایی پرچم فلسطین به استقبال پرچم‌های صهیونیست‌ها رفتند.

پیش از این راهپیمایی نیز صدها شهرک‌نشین به مسجدالاقصی یورش برده و در صحن‌های آن نمازهایی را به پا داشتند، این در حالی است که محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر در بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای خطرناک این اقدام هشدار داده و اقدامی بین‌المللی و فوری برای توقف هتک حرمت این اماکن مقدس را خواستار شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟