محمد اکبری: دست‌هایی مردم را به سمت نظام سکولار می‌برد

  • انتشار: ۲ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 4452

«محمد اکبری» عضو پارلمان و یکی از رهبران جهادی افغانستان، با اشاره به حضور کم رنگ مجاهدین در دولت وحدت ملی‌ گفت: دست‌هایی در کشور، مردم را به سمت نظام سکولاریستی می‌برد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، اکبری افزود: اکثر مردم افغانستان طی چندین سال در برابر اشغال یکی از بزرگترین ابرقدرت‌های جهان که نظام کمونستی شوروی بود، جهاد کردند.

وی با تأکید بر اینکه سربازان سرخ شوروی سابق از توانایی رزمی بالایی برخوردار بودند، گفت: با آنکه توانایی دشمنان ما در جنگ بالاتر از مجاهدین بود، اما روحیه اسلام‌دوستی و میهن‌پرستی افغانستانی‌ها به حدی بود که توانستند با دست خالی بزرگترین ابرقدرت جهان را شکست دهند.

این عضو پارلمان با اشاره به اینکه پس از شکست کمونست‌ها از افغانستان دولت مجاهدین می‌توانست بهترین الگوی نظام باشد، گفت: دلیل ناکامی دولت مجاهدین در افغانستان مداخله دست‌های پیدا و پنهان خارجی بود که برخی مجاهدین دنیاپرست را به خود جذب کرد و زمینه نفاق را در میان افغانستانی‌ها به وجود آورد.

وی با اشاره به آغاز کار دولت 13 ساله که پس از شکست طالبان در افغانستان به وجود آمد، گفت: با آنکه در سال‌های نخست زمامداری «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان نقش و حضور مجاهدین در دولت چشم‌گیر بود، اما با گذشت زمان این نقش کم‌رنگ‌ شده است.

محمد اکبری با تأکید بر اینکه در سال‌های پایانی زمامداری حامد کرزی حضور مجاهدین در دولت کم‌رنگ بود، گفت: این کم‌رنگی در دولت وحدت ملی بیشتر شد.

وی با انتقاد از فقدان چند وزیر در دولت وحدت ملی گفت: دست‌هایی وجود دارد که می‌خواهند مجاهدین و کسانی که برای آزادی این خاک قربانی دادند را بدنام کرده و از صفحه روزگار نابود کنند.

این رهبر جهادی با اشاره به اینکه دلیل اصلی کم‌رنگ شدن نقش مجاهدین در دولت برقراری نظام سکولاریستی در افغانستان است، اظهار داشت: از چندین سال قبل خارجی‌ها در تلاش بهره‌گیری از افغانستانی‌هایی هستند که در کشورهای خارجی آموزش دیده و دوباره به افغانستان برگشتند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: کشورهای خارجی و قدرت‌های بزرگ در افغانستان حضور داشته و رسانه‌های تصویری، صوتی و نوشتاری را توسط افغانستانی‌ها فعال کردند تا افکار خود را به مردم افغانستان تزریق کنند.

اکبری با تأکید بر اینکه نقش مجاهدین در افغانستان سیاه‌نمایی می‌شود، گفت: عواملی در این کشور وجود دارد که اقدامات اسلام‌ستیزانه کشورهای خارجی را پیش می‌برند.

وی با اشاره به اینکه وضع موجود و ترور انسانیت و تلاش برای کاهش محبوبیت مجاهدین و مسلمانان در افغانستان نامطلوب است، گفت: با اینکه این تلاش‌ها جریان دارد و اکثر جمعیت افغانستان نیز مسلمان هستند، اما افغانستان تاکنون اقدام و برنامه‌ای برای مقابله با این برنامه‌های اسلام‌ستیزانه نداشته است.

این عضو پارلمان نبود برنامه مشخص برای مقابله با مجاهدستیزی و اسلام‌ستیزی در افغانستان را غیرقابل توجیه برای یک جامعه اسلامی دانست و گفت: در افغانستان بخشی از مردم تحت تأثیر افکار خارجی‌ها قرار گرفته و بخشی دیگر که دارای افکار اسلامی هستند، تاکنون برنامه مشخصی برای مقابله با این افکار ندارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید به اینکه خارجی‌ها برای پیاده کردن نظام سکولاریستی و کم‌رنگ کردن نقش مجاهدین در دولت، برنامه‌های منسجمی دارند، وجود برخی اظهارنظرها از سوی مسلمانان را ناکافی دانست و گفت: تمام مردم افغانستان که دارای عقیده اسلامی هستند، باید در تلاش برای ایجاد و طرح برنامه‌ای برای نابودی افکار سکولاریستی در افغانستان باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟