محقق: مدیریت انتخابات از کنترل خارج شده است

  • انتشار: ۲۸ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2دسته بندی نشدهسیاست
  • شناسه مطلب: 71142

«محمد محقق»، عضو تکت انتخاباتی ثبات و همگرایی با بیان این که انتخابات ریاست جمهوری به بحران رفته می گوید اوضاع از کنترل کمیسیون انتخابات خارج شده است.

محقق امروز (28 عقرب) با شماری از سیاسیون و اعضای شورای ملی به ولایت جوزجان رفته و با جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری در اقامتگاهش دیدار کرد.

محقق در این نشست مشورتی گفت: از چهارماه به این سو انتخابات و رای‌گیری در کشور جریان داشته و حالا تلاش این است که به شکل غیرقانونی آرای غیر بایومتریک داخل سیستم شود.

وی با بیان اینکه انتخابات عملا به بحران رفته است اظهار داشت: تادامیچی یاماماتو نماینده خاص سازمان ملل‌متحد در افغانستان هم یک آدم بی‌غیرت و رشوه‌خور است او هم در استخدام حکومت قرار گرفته است.

در همین حال جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری می گوید: من از برخورد تیم دولت‌ساز خیلی نگران هستم، سیاستی که اشرف غنی انجام می‌دهد نه به سیاست افغانیت می‌ماند و نه هم به سیاست انسانیت و رفاقت.

وی به غنی هشدار داد: من از کشیدن سلاح بالای مردم خیلی نگران هستم ، اگر عسکرهایت بار دیگر به اعتراض کنندگان ما قنداق بزند و حمله کند این را بدان که وضعیت تو را بدتر از حالت داکتر نجیب الله خواهیم کرد.

معاون رییس جمهور می‌گوید: تمام بدبختی فعلی از دست همین حکومت وحدت ملی است که من هم معاون اولش هستم اگر محکمه شود من هم حاضر هستم به محکمه می‌روم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟