محقق: عدالت ملی بدون دادن حق به همه افراد تامین نمی شود

  • انتشار: ۴ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 45558

محمد محقق معاون دوم رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در نشست اعلام موجودیت بزرگ ملی افغانستان گفت که عدالت ملی بدون دادن حق به همه افراد تامین نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری اطلس،آقای محمد محقق پنجشنبه «4 اسد» در مراسم اعلام موجودیت ائتلاف بزرگ ملی افغانستان که خود نیز یکی از پایه گذارن این ائتلاف است، گفت که سفیران کشورهای اروپایی و آمریکا از وی خواستند که برای برگشت معاون اول ریاست جمهوری تلاش نکند.

وی افزود:«معاون اول را می گوییم که به دلیل مریضی به ترکیه سفر کرده بود،اما بگذارید حقیقت را بگویم؛«نمایندگان امریکا،اتحادیه اروپا،انگلیس و سازمان ملل،همگی با من بحث و گفتگو کردند که برای بازگشت جنرال دوستوم معاون اول ریاست جمهوری تلاش نکنم.»

محقق با انتقاد از عملکرد رئیس جمهوری این کشور گفت: که شیوه برخورد دولت کنونی باعث شده است که وحدت ملی دچار دو دستگی و پراکنده گی شود.

وی افزود؛ که 17 سال هزینه شد تا احزاب سیاسی در دولت سهمی نداشته نباشند در حالی که همین احزاب دموکراسی را در این کشور را احیا کردند.

معاون دوم رئیس اجرایی تصریح کرد با انتقاد از موضع برخی مقامات و رسانه‌ها درباره ی مجاهدین که دستکم 40 سال در جنگ و سیاست بودیم و نام غازی و مجاهد با ما گره خورده است و همین حزب ها در تمام عرصه‌ها قهرمان بوده‌اند.

محمد محقق در پایان گفت؛ که نگران وحدت ملی هستیم در عین حال عدالت ملی بدون دادن حق به همه امکانپذیر نمی‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟