محقق: طالبان 100 تُن تسلیحات جابجا کرده اند

  • انتشار: ۲۲ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 11739

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه با بیان اینکه پاکستان یک همسایه بد برای افغانستان است گفت که معلوماتی به ‌ما رسیده است که نشان می‌دهد؛ آنها (طالبان) حدود ۱۰۰ تُن تسلیحات در دره‌‌ی بین بدخشان و نورستان و جاهای دیگر منتقل کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از طلوع نیوز؛ برخلاف رئیس جمهور که به گفت‌وگوهای صلح امیدوار است؛ اما محمد محقق روز گذشته از یک جنگ دراز مدت در کشور هشدار داد و افزود؛ اطلاعاتی که به ریاست اجرائیه رسیده است، بیانگر آماده‌گی طالبان برای نبرد سخت در بهار آینده است.

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه اظهارداشت: “معلومات‌هایی به ‌ما رسیده که نشان می‌دهد؛ آنها (طالبان) حدود ۱۰۰ تُن تسلیحات در دره‌‌ی بین بدخشان و نورستان و جاهای دیگر منتقل کردهاند. هزارن میل سلاح در دره‌ی مومند و همین‌طور در جنوب افغانستان در بهرامچه و جنگ‌هایی که اینها کرده راهی هستند. اینها همه نشان‌دهنده‌ی این است که جنگ به‌ ساده‌گی نمی‌خوابد.”

وی ادامه داد: “خدا آدم را گرفتار همسایه‌ی خوب کند؛ همسایه‌ی بد همیشه اگر باشد، مزاحم است دیگر. توکل به‌ خدا ما که دست دوستی دراز می‌کنیم، دیگر طرف‌ها را خدا می‌داند.”

آقای محقق روند صلح را تأیید می‌کند و بر گفت‌وگوهای صادقانه متعهد است، اما پشتیبانان طالبان را بازیگران اصلی می‌داند و می‌گوید که وی امیدوار است تا دید این بازیگران در برابر افغانستان تغییر کند و در این کشور صلح به میان آید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟