محقق: ثبت نام رای دهندگان یک پروسه خیالی است

  • انتشار: ۱۱ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 45769

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی در دیدار با تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان گفت که ثبت نام رای دهندگان یک پروسه خیالی است و این روند به صورت واقعی انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس؛تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان عصر روز گذشته (چهارشنبه) در دیدار با محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی کشور در مورد اوضاع سیاسی افغانستان بحث و تبادل نظر کرد.

نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان، در مورد پروسه انتخابات، کمک های فنی و تخنیکی سازمان ملل با نهادهای انتخاباتی و میکانیزم نظارت از روند انتخابات برای معاون ریاست اجرایی توضیحات مفصل ارائه کرد.

یاماماتو افزود؛سازمان ملل  تلاش می کند تا با استفاده از الگوهای نظارتی، زمینه های تقلب در انتخابات را شناسایی و با حمایت مردم و دولت افغانستان آن زمینه ها را از میان بردارد.

نماینده سازمان ملل گفت که از مجموع 7400 مرکز رای 2400 مرکز آن مسدود شدند و حدود 5000 هزار مرکز رأی دهی دیگر نیاز به کنترل و نظارت دارند.

در این دیدار محمد محقق گفت که ائتلاف بزرگ ملی افغانستان اخیرا به هدف تعدیل اوضاع سیاسی و تقویت وحدت ملی در کشور تشکیل گردید و نيز تعداد ٣٥ حزب و جریان سیاسی طرح شان را در مورد انتخابات برای حکومت ارائه نموده است.

معاون ریاست اجرایی گفت که ثبت نام رای دهندگان یک جریان خیالی است و این روند به گونه واقعی انجام نشده است.

محقق گفت که بایومتریک رای دهندگان و تغییر سیستم انتخابات از ( اس ان تی وی ) به ( ام دی آر ) از خواسته های اصلی احزاب و جریان های سیاسی است که با تحقق این 2 مورد تا حد زیادی شفافیت در انتخابات تامین خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟